Overslaan en naar de inhoud gaan

TNT outsourcet marcom bij Etcetera

Zonder pitch bracht TNT Express de ontwikkeling van een Europese strategie en campagne onder bij Etcetera en besloot tot outsourcing van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bijzondere samenwerking vloeit voort uit de jarenlange internationale samenwerking voor Akzo tussen directeur Dick van der Lecq en creative business partner Peter van Leeuwen van Etcetera enerzijds en ceo Tex Gunning van TNT anderzijds.

related partner content for mobile comes here

Dick van der Lecq: ‘Bij ons is een vaste TNT warroom ingericht en wij houden ook vaak kantoor bij TNT in Hoofddorp. De samensmelting zal over en weer gestalte krijgen. Het is een heel bijzondere samenwerking, de precieze organisatievorm moet nog uitgekristalliseerd worden. We zijn begonnen met 15 interviews met mensen bij TNT om gevoel te krijgen voor de materie, de mensen en voor het bedrijf.’

De marketingcommunicatie-afdeling van TNT telt internationaal tientallen mensen, zegt Van der Lecq. Hij legt uit dat TNT de afgelopen vier jaar weinig in marketingcommunicatie investeerde omdat de toekomst van TNT onduidelijk was: het zou eerst wel en daarna niet worden overgenomen.

Op de vraag hoe Etcetera zichzelf gaat briefen, zegt Van der Lecq: ‘Dat is heel bijzonder. Het is een geweldige uitdaging, maar niet bepaald comfortabel. Je wordt veel minder gekadreerd en gecontroleerd, je moet heel alert zijn en overal zelf aan denken.’

In een door Etcetera verstuurd persbericht licht Tex Gunning, ceo TNT, toe: ‘Etcetera is sterk in het in beweging brengen van bedrijven en merken. De combinatie met RedUrban en een internationaal netwerk sluit precies aan bij onze ambities.’

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in