Overslaan en naar de inhoud gaan

Google ziet af van plaatsen grote banners

Google ziet voorlopig af van het plan om grote banners te tonen op de zoekpagina.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar werd bekend dat  met grote reclamebanners boven de zoekresultaten. Het bedrijf presenteerde de beslissing als een kleinschalige proef diebetalende bedrijven meer zichtbaarheid moest geven. Tijdens een speech op het SxSW festival liet Google&;s Amit Singhal deze week weten dat de test nu beëindigd is en dat Google de toevoeging niet door gaat voeren.

Google begon het experiment in oktober 2013 met ongeveer 30 deelnemende bedrijven. Debanners verschenen boven de zoekresultaten zodat ze meteen opvielen. Aanvankelijk werd de nieuwe reclamefeature enkel getest in Amerika, met grote namen als Southwest Airlines, Nike en Victoria&;s Secret onder de gegadigden.

Singhal gaf geen reden voor het stopzetten van het experiment. Mogelijk leverde de grote advertenties niet het gewenste aantal clicks op. Daarnaast werden reclames van Google&;s eigen commerciële platform AdWords niet langer weergegeven als de gesponsorde content bovenaan verscheen.

Ondertussen is Google is gestart met de wereldwijde uitrol van de  van zijn zoekresultaten. In het nieuwe design zijn links niet meer onderstreept en zijn de letters groter geworden. De look is iets &;cleaner&;, geoptimaliseerd voor touchscreens en in lijn met andere Google-diensten.

Ook de weergave van advertenties is veranderd. Ze hebben geen licht oranje achtergrondkader meer, maar zijn alleen voorzien van een klein fel geel kopje met &;adv.&; of &;advertentie&;. Google voegt voor sommige advertenties ook toe.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in