Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne Pink Ribbon: 'Borstkanker zaait zich uit naar je leven'

De campagne die The Oddshop voor Stichting Pink Ribbon maakte, maakt de gevolgen van borstkanker zichtbaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de film (hieronder te zien) laat Pink Ribbon zien dat de gevolgen van borstkanker niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal vaak verregaand zijn. Vandaar: &;Borstkanker zaait zich uit naar je leven.&; Volgens Pink Ribbon is onderzoek naar uitgezaaide borstkanker onderbelicht, terwijl het wel hard nodig is. Pink Ribbon: &;Dagelijks overlijden er 9 mensen aan de gevolgen van borstkanker. Daarom vraagt Pink Ribbon het grote publiek te helpen bij het financieren van een onderzoek met als doel de behandeling en prognose van patiënten met uitgezaaide borstkanker te verbeteren.&;

related partner content for mobile comes here

Nieuwe methode van doneren
The Oddshop bedacht de campagne ‘borstkanker zaait zich uit naar je leven’. Het bureau ontwierp een mechanisme waarmee mensen tijd voor dit onderzoek kunnen doneren. Iedere minuut heeft een waarde. Men kan de wijzer van een klok verschuiven en daarmee het aantal minuten bepalen dat men wil doneren.

Confronterend bloot
Om de boodschap te verspreiden delen Anita, Wilma, Natascha en René hun persoonlijke verhaal met het publiek door zich letterlijk en figuurlijk bloot te geven aan de camera. Ze laten zien wat de ingrijpende gevolgen van borstkanker zijn. Borstkanker zaaide zich uit naar hun leven.

Media
De campagne wordt verspreid via de websites van Pink Ribbon (www.pinkribbon.nl) en social media.

 

 

Credits
Merk/klant:   Stichting Pink Ribbon
Medium:       Film
Branche:       Medisch
Bureau:        The Oddshop
Account:       Oscar Hamming, Josefien Homan
Concept:       Robert van der Lans, Niels de Wit, Joost van der Schoot, Marten Meijboom  
Design:         Dino Kho
Klant:           Rianne Romijn, Neeltje Meijs

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in