‘Hoe een Mobile First strategie de betrokkenheid van medewerkers kan verbeteren’


Interne communicatie is volgens p imgZine een belangrijke tool om de betrokkenheid van medewerkers. Ondanks de groei van het gebruik van eigen devices (BYOD) blijkt dat werknemers op hun eigen smartphone of tablet nog zelden toegang hebben op het intranet. Interne nieuws apps worden vaak geopend, in tegenstelling tot publishing apps, ondanks dat dat op de laatstgenoemde meer content te vinden is. Opmerkelijk is verder da de interne bedrijfsapps vaker buiten werktijd (61%) geraadpleegd dan tijdens kantooruren (39%). Uit de onderzoeksresultaten komt ook goed naar voren dat de mobiele werknemer nog graag wil worden begeleid richting relevante informatie: aanbevolen artikelen worden door 75% van de lezers gelezen, terwijl niet-aanbevolen artikelen door 42% wordt gelezen. Uit de onderzoeksresultaten lijkt verder dat de scheidslijn tussen smarphone- en tabletgebruik aan het vervagen zijn. Tablets werden voorheen vooral in ’s ochtends en ’s avonds gebruikt, terwijl de smartphone vooral in korte, maar veelvuldige frequenties overdag worden gebruikt.
De whitepaper is hier te lezen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid