Overslaan en naar de inhoud gaan

Positieve commercials worden beter herinnerd

Televisiekijkers kunnen op de lange termijn de positieve emotie en ervaringen van een commercial beter herinneren dan een feitelijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Comedy Central heeft onderzoek gedaan naar de relatie tussen humor en commercials. Humor verhoogt de emotionele betrokkenheid bij een programma, maar dit geldt ook voor de daaropvolgende commercials. Zo blijkt dat positieve emotie in commercials zorgt voor meer openheid in het ontvangen van de boodschap van de reclame.

related partner content for mobile comes here

Commercials bereiken hun doel beter als ze worden uitgezonden in een positieve en humorvolle omgeving. De positieve stemming van de kijker tijdens het kijken van een programma blijft aan tijdens het reclameblok.

Het lachen is gemeten door online gezichtscodering en het volgen van gezichtsexpressie door een webcam. De webcam registreerde tien keer per seconde. Het onderzoek ‘The power of laughter’ is in 12 landen uitgevoerd met 3500 deelnemers. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in