Overslaan en naar de inhoud gaan

Warenhuizen raken consument kwijt

Europese grootwinkelbedrijven als V&D, Marks & Spencer en KarstadtQuelle zien wel klanten komen, alleen kopen ze niets. De consumenten gaan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het grote probleem van de warenhuizen is dat mensen daar twintig jaar geleden spullen konden kopen die nergens anders te krijgen waren. Inmiddels streven de speciaalzaken als Zara en H&M het winkelmagazijn voorbij. Klanten vinden warenhuizen duf en stoffig, zo blijkt uit onderzoeken.

related partner content for mobile comes here

“Consumenten veranderen. Als ze winkelen hoort daar ook een bepaalde emotie bij en bij warenhuizen krijgen ze die niet', aldus warenhuisdeskundige B. Keizer van Capgemini. Merken als Nike, Orange en Hilfiger hebben eigen winkels. “Voorheen waren zulke winkels er alleen ter ondersteuning van het merk, maar tegenwoordig zijn het winstmakers waar klanten ook een stuk merkbeleving ondergaan.'

Die trend is de grootste concurrent van de warenhuizen. Volgens Keizer kunnen grootwinkelbedrijven alleen overleven als ze zich weten te onderscheiden. “Hema is daar een mooi voorbeeld van.”?

Keizer denkt dat alleen warenhuizen die zich weten te onderscheiden, kunnen overleven. “Bij KarstadtQuelle krijgen klanten veel voor weinig. Met deze strategie bevinden ze zich in het midden van de markt. Als het concern nu ergens in zou uitblinken, zoals service of een verrassend assortiment, dan herkent de consument dat en kopen ze wel.' (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in