"Reclame voor nieuwe geneesmiddelen wel zinvol"
CPB becijferde dat artsen onder invloed van reclame minder gevoelig worden voor hoge prijzen. De Groningse economen stellen vast dat deprijsgevoeligheid van artsen niet verandert door reclame en de inspanningen van artsenbezoekers. Marketing blijkt juist eenzinvolle methode voor informatieverstrekking over nieuw ontwikkelde medicijnen, aldus econoom dr. J. Wieringa.
Dat is gunstig voor zowel de patiënten als voor de farmaceutische bedrijven, die hierdoor sneller hun investeringen terugverdienen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAanleiding voor het onderzoek was een studie van het CPB, die de politieke discussies over de farmaceutische industrierecentelijk sterk heeft beïnvloed. Op basis van een heranalyse van dezelfde gegevens kwamen de Groningse economen totfundamenteel andere conclusies. Volgens Wieringa is dit te wijten aan de onderzoeksmethoden: het CPB zou hebben vergetenrekening te houden met de verschillen tussen de honderdveertig geneesmiddelen die in het onderzoek betrokken waren. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid