Lex Kerssemakers in top Volvo Cars
In het juni-nummer van Tijdschrift voor Marketing stond een interview met Kerssemakers over het succes van de internet-activiteiten van Volvo. ‘Ik behoor met mijn 44 jaar tot de jongeren in het management waarvoor internet een onmisbaar medium is’, zei hij in het gesprek. ‘Over het algemeen zijn in deze bedrijfstak de managers toch wat ouder en hebben meer moeite om zo'n nieuw medium centraal te stellen. Volvo is wel een heel bekend merk, maar relatief klein. We hebben niet de miljarden voor marketing, die de grootste automerken tot hun beschikking hebben. Wil je dan toch fors campagne voeren dan moet je efficiënt met je middelen omgaan en grote stappen durven zetten qua creativiteit.’
Kerssemakers toonde zich overigens behoorlijk verbolgen over het feit dat een aantal landen in Europa niet heeft meegedaan met de internetcampagne voor de S40 en de V50. Duitsland en Italië voorop. Kerssemakers: ‘Die landen hebben het niet aangedurfd om internet centraal te stellen. Dat spijt me bijzonder, vooral van Duitsland dat toch een hoge internetpenetratie heeft. We zagen wel dat bij de V50 de animo een stuk groter was om mee te doen met het format. Het had zich bewezen, het ijs was gebroken. Maar ik heb de RVB wel gevraagd om wat meer druk te zetten op de landen. We moeten naar een wat meer centrale aanpak groeien, maar onze marketing zal voorlopig niet één mondiaal gezicht krijgen, dat is niet haalbaar. De kracht van internet heeft zich echter volledig bewezen met deze campagnes. Wat mij betreft, zal Volvo nooit meer een campagne maken zonder een substantieel aandeel internet.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisLex Kerssemakers werkt sinds 1984 bij Volvo Cars. Hij startte als inkoper en bekleedde daarna diverse functies binnen het bedrijf in Duitsland, België, Engeland en Nederland. Kerssemakers werkt sinds 2000 op het hoofdkantoor in Gothenburg. In zijn nieuwe rol is hij verantwoordelijk voor productplanning en business strategy; hij houdt zich dus vooral bezig met de ontwikkeling van toekomstige Volvo-modellen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid