Overslaan en naar de inhoud gaan

Lex Kerssemakers in top Volvo Cars

De Nederlander Lex Kerssemakers (44) is bij Volvo Car Corporation in Gothenburg benoemd tot Senior Vice President, verantwoordelijk voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het juni-nummer van Tijdschrift voor Marketing stond een interview met Kerssemakers over het succes van de internet-activiteiten van Volvo. ‘Ik behoor met mijn 44 jaar tot de jongeren in het management waarvoor internet een onmisbaar medium is’, zei hij in het gesprek. ‘Over het algemeen zijn in deze bedrijfstak de managers toch wat ouder en hebben meer moeite om zo'n nieuw medium centraal te stellen. Volvo is wel een heel bekend merk, maar relatief klein. We hebben niet de miljarden voor marketing, die de grootste automerken tot hun beschikking hebben. Wil je dan toch fors campagne voeren dan moet je efficiënt met je middelen omgaan en grote stappen durven zetten qua creativiteit.’

related partner content for mobile comes here

Kerssemakers toonde zich overigens behoorlijk verbolgen over het feit dat een aantal landen in Europa niet heeft meegedaan met de internetcampagne voor de S40 en de V50. Duitsland en Italië voorop. Kerssemakers: ‘Die landen hebben het niet aangedurfd om internet centraal te stellen. Dat spijt me bijzonder, vooral van Duitsland dat toch een hoge internetpenetratie heeft. We zagen wel dat bij de V50 de animo een stuk groter was om mee te doen met het format. Het had zich bewezen, het ijs was gebroken. Maar ik heb de RVB wel gevraagd om wat meer druk te zetten op de landen. We moeten naar een wat meer centrale aanpak groeien, maar onze marketing zal voorlopig niet één mondiaal gezicht krijgen, dat is niet haalbaar. De kracht van internet heeft zich echter volledig bewezen met deze campagnes. Wat mij betreft, zal Volvo nooit meer een campagne maken zonder een substantieel aandeel internet.’

Lex Kerssemakers werkt sinds 1984 bij Volvo Cars. Hij startte als inkoper en bekleedde daarna diverse functies binnen het bedrijf in Duitsland, België, Engeland en Nederland. Kerssemakers werkt sinds 2000 op het hoofdkantoor in Gothenburg. In zijn nieuwe rol is hij verantwoordelijk voor productplanning en business strategy; hij houdt zich dus vooral bezig met de ontwikkeling van toekomstige Volvo-modellen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in