Merk Oranje haalt net voldoende
De Oranje-Index is een initiatief van TBWABrand Experience Company in samenwerking met Trendbox. Ondanks de uitschakeling van het Nederlands Elftal in het Euro 2004 toernooi, is de Oranjekoorts minder snel verdwenen dan verwacht. Zowel de betrokkenheid bij Oranje als het volgen van de berichtgeving rondom het elftal is in het tiende en laatste consumentenonderzoek slechts licht gedaald.
De consument lijkt het verlies tegen Portugal te hebben geaccepteerd en met opgeheven hoofd uit te kijken naar de kwalificatie van Oranje voor het WK 2006. Wel dalen nu alle vier de indicatoren en eindigt de Oranje Index 266 punten lager dan in de vorige meting. De Oranje Index daalt van 861 naar 595.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaIn de afgelopen twee weken is gebleken dat de commercie haar Oranje gerelateerde promoties vooral rondom de groepswedstrijden had gepland. Vanaf week 26 zien we het Commerciële Indexcijfer wekelijks afnemen. Na de uitschakeling van Nederland waren er in de landelijke kranten nog slechts een handjevol Oranje gerelateerde acties waar te nemen, waarvan de meeste inspelend op het verlies. De Oranje-commercie was in de dagen daarna alleen nog op de winkelvloer terug te vinden (Bron: Sponsor Magazine Online).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid