Overslaan en naar de inhoud gaan

Merk Oranje haalt net voldoende

De marketeers in het panel van de Oranje-Index geven het Nederlands Elftal als merk net een voldoende. Dat blijkt uit de tiende ‒ en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Oranje-Index is een initiatief van TBWABrand Experience Company in samenwerking met Trendbox. Ondanks de uitschakeling van het Nederlands Elftal in het Euro 2004 toernooi, is de Oranjekoorts minder snel verdwenen dan verwacht. Zowel de betrokkenheid bij Oranje als het volgen van de berichtgeving rondom het elftal is in het tiende en laatste consumentenonderzoek slechts licht gedaald.

related partner content for mobile comes here

De consument lijkt het verlies tegen Portugal te hebben geaccepteerd en met opgeheven hoofd uit te kijken naar de kwalificatie van Oranje voor het WK 2006. Wel dalen nu alle vier de indicatoren en eindigt de Oranje Index 266 punten lager dan in de vorige meting. De Oranje Index daalt van 861 naar 595.

In de afgelopen twee weken is gebleken dat de commercie haar Oranje gerelateerde promoties vooral rondom de groepswedstrijden had gepland. Vanaf week 26 zien we het Commerciële Indexcijfer wekelijks afnemen. Na de uitschakeling van Nederland waren er in de landelijke kranten nog slechts een handjevol Oranje gerelateerde acties waar te nemen, waarvan de meeste inspelend op het verlies. De Oranje-commercie was in de dagen daarna alleen nog op de winkelvloer terug te vinden (Bron: Sponsor Magazine Online).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in