Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren lezen gratis en betaald dagblad

De introductie van gratis dagbladen Metro en Spits hebben geen gevolgen gehad voor het leesgedrag onder scholieren. Ze blijken er de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de Stichting Economisch Onderzoek. Er werden 19.000 havisten en vwo’ers ondervraagd. Driekwart van de ondervraagden leest dagelijks de krant. Vooral regionale nieuwsbladen scoren goed met 36 procent, schrijft De Telegraaf. Deze krant haalt zelf 27 procent, 20,7 procent leest het Algemeen Dagblad en de Volkskrant is van de landelijke kranten derde met 18 procent.

related partner content for mobile comes here

De leestijd neemt wel gestaag af. In 1999 was dat nog 3 uur per week, vorig jaar besteedden scholieren er 2,6 uur aan.

Iets minder allochtone dan autochtone kinderen lezen de krant. Onder hen zijn Metro en Spits erg populair. Ook Telegraaf en AD doen het goed.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in