Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten zien niets in 'Made in EU'-merk

Consumenten hebben geen voordeel van een 'Made in the EU'-aanduiding op producten. Beter is meer informatie te geven over de inhoud van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldde de Europese Consumenten Adviesgroep als reactie op een idee van de Europese Commissie. Die had het 'Made in the EU'-stempeltje in december bedacht. De informatie zou verplicht of vrijwillig in de plaats kunnen komen van aanduidingen als 'Made in Holland' en 'Made in Germany'.

related partner content for mobile comes here

De consumentengroep vindt de herkomstinformatie weinig zinvol. ‘We accepteren dat sommige consumenten willen weten of het is geïmporteerd en uit welk land het komt. Maar het zegt niets over de aard, samenstelling, productiemethode en de milieu- of sociale gevolgen', aldus het advies, dat zaterdag op de website van het Europese departement van consumentenzaken is bekendgemaakt. De adviesgroep, ingesteld door de Europese Commissie, ziet hooguit iets in vrijwillige invoering door bedrijven (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in