Nederlandse online advertising stijgt 100 procent


Dat meldt het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB). De organisatie heeft met haar dertien grootste uitgevers en BBC De Media en Reclame Bank de netto online bestedingen over het eerste kwartaal 2004 in kaart gebracht. De bedrijven die data hebben aangeleverd zijn: MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Communications en Wegener Multimedia.
IAB Nederland directeur Igor Beuker: ‘In het eerste kwartaal van 2003 bedroegen deze netto online bestedingen nog 8 miljoen euro. Er is dus sprake van een groei van precies 100 procent. Deze eerste wapenfeiten zijn een indicatie van een potentieel prachtig jaar.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe branches die voorop liepen, waren Telecom/ICT met 22,7 procent, Financiële Dienstverlening met 17,2 procent, Media met 15,8 procent, Horeca & Tourisme met 7,1 procent, overige producten en diensten 6,8 procent en retail met 5,5 procent. Van de online bestedingen kwam 47 procent uit banners & skyscrapers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid