Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse online advertising stijgt 100 procent

De netto online bestedingen in Nederland kwamen in het eerste kwartaal van dit jaar uit op 16 miljoen euro. Dat is een toename van 100…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB). De organisatie heeft met haar dertien grootste uitgevers en BBC De Media en Reclame Bank de netto online bestedingen over het eerste kwartaal 2004 in kaart gebracht. De bedrijven die data hebben aangeleverd zijn: MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Communications en Wegener Multimedia.

related partner content for mobile comes here

IAB Nederland directeur Igor Beuker: ‘In het eerste kwartaal van 2003 bedroegen deze netto online bestedingen nog 8 miljoen euro. Er is dus sprake van een groei van precies 100 procent. Deze eerste wapenfeiten zijn een indicatie van een potentieel prachtig jaar.’

De branches die voorop liepen, waren Telecom/ICT met 22,7 procent, Financiële Dienstverlening met 17,2 procent, Media met 15,8 procent, Horeca & Tourisme met 7,1 procent, overige producten en diensten 6,8 procent en retail met 5,5 procent. Van de online bestedingen kwam 47 procent uit banners & skyscrapers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in