Overslaan en naar de inhoud gaan

Meeste supermarkten omzeilen regels mixdranken

Bijna tweederde van de door Stichting Alcoholpreventie (STAP) bezochte supermarkten vermeldt onvoldoende de leeftijdsgrenzen voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eenderde van de onderzochte supermarkten stunt met de prijzen van de populaire mixdrankjes. In vergelijking met vorig jaar houden steeds minder supermarkten zich aan de regels, constateert STAP. Supermarkten zijn wettelijk verplicht de leeftijdsgrenzen voor alcohol bij de ingang, de kassa en de schappen aan te geven.

related partner content for mobile comes here

De filialen van C1000 voldeden het best aan de regels, in zes van de veertien winkels waren leeftijdsaanduidingen en de plek in de schappen in orde. Winkels mogen mixdranken niet te dicht bij de frisdranken plaatsen. Dat is voor kleine winkels een probleem, zij scoorden dan ook het slechtst in het onderzoek.

STAp wijt de slechtere navolging van de regels aan tegenzin bij de supermarkten. Winkeliers vinden het onrechtvaardig dat alleen zij worden aangepakt en de minderjarige kopers van alcohol niet strafbaar worden gesteld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in