Overslaan en naar de inhoud gaan

Groeiende snackmarkt biedt nieuwe kansen

Het snacken neemt nog steeds toe in Nederland. De Nederlander eet gemiddeld 4,7 keer per dag, en 43 procent van die ‘maaltijden’…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geschat wordt dat in 2008 de Nederlanders drie miljard aan snacks uit zullen geven, dat is een stijging van 16 procent vergeleken met 2003. De vraag naar gezonde, ‘schuldgevoel-vrije’ snacks neemt daarbij toe.
Het is vooral het moment dat bepaalt welke snack wordt gekozen. Marketeers zullen hun producten dus heel bewust op een bepaald snackmoment moeten positioneren. Snacks die de prestaties verbeteren of zichzelf als ‘gezond’ aanprijzen, moeten op de ochtend en middag gaan zitten. Tegen de avond zijn mensen vaker gefrustreerd en op zoek naar ‘troostvoedsel’.
De emotionele rol van snacks, vooral bij vrouwen, moet dan ook niet worden onderschat. Daarom is de inzet van belevenismarketing, waarbij de consument het product kan voelen, proeven en beleven, een belangrijk instrument om de consument een emotionele band met het merk te laten krijgen.

related partner content for mobile comes here

De Europese en de Amerikaanse consument zijn bovendien op zoek naar nieuwe, cosmopolitische smaakbelevingen. Er is een wijdverbreide interesse in etnisch eten, die bovendien gepaard gaat met bereidheid om te upgraden van standaard naar premium producten.
Daarnaast blijft ook de behoefte aan standaardsmaken. Volgens Datamonitor is het dus belangrijk om een breed productportfolio te ontwikkelen die deze gefragmenteerde consumentensmaak bedient.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in