Spot introduceert plannen op effect


De nieuwe software berekent op basis van specifieke merkinformatie, campagnekenmerken en een op te geven mediadruk hoeveel effect verwacht kan worden. Die effecten hebben betrekking op voor marketeers relevante merkposities, zoals de spontane en top of mind bekendheid, de voorkeur en het in aanmerking nemen van het merk.
Het programma is volgens Spot van belang voor media- en reclamebureaus en voor media- en marketingmanagers bij adverteerders. De Toolkit is geproduceerd in samenwerking met Pointlogic.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS‘De aandacht voor de accountability van reclamecampagnes heeft tot nu toe vooral geleid tot discussies over mediabereik. Spot wil met de EffecTiVe Toolkit deze discussies verrijken, doordat er meer inzicht wordt verkregen in het werkingsgebied van tv-reclame en de beïnvloeders daarvan’, legt directeur Paul van Niekerk uit.
Spot komt met een effectenvoorspelling uitgaande van een gemiddelde campagne van 5 weken en 100 grp’s per week voor een gemiddeld merk.
Doelstelling: Spontane herinnering campagne. Effect van gemiddelde tv-campagne: +11%.
Doelstelling: Herkenning commercial. Effect van gemiddelde tv-campagne: +14%.
Doelstelling: Spontane merkbekendheid. Effect van gemiddelde tv-campagne: +5%.
Doelstelling: Top of Mind bekendheid. Effect van gemiddelde tv-campagne: +7%.
Doelstelling: In aanmerking nemen van merk. Effect van gemiddelde tv-campagne: +3%.
Doelstelling: Voorkeur voor merk. Effect van gemiddelde tv-campagne: +4%.
De stichting benadrukt dat deze cijfers gemiddelden zijn. ‘De uitkomsten kunnen sterk variëren, al naar gelang de situatie waarin het merk opereert. Bij gelijkblijvende inzet, maar een optimale mediastrategie, kunnen bovengenoemde effecten meer dan verdubbelen’, aldus Spot.
Nieuw is dan ook dat de gebruiker de specifieke omstandigheden van het merk en de campagne kan definiëren, zoals bijvoorbeeld de huidige merkpositionering, de merkpenetratie en de reclamegeschiedenis.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid