Voedingscentrum vindt nieuw logo misleidend


Gebruik van het logo weetwatjeeet.nl op sommige paprika's en tomaten is volgens het Voedingscentrum misleidend. Want alle kasgroenten in Nederland zijn OK.
Het Voedingscentrum dat gefinancierd wordt door de overheid, is zelf een van de participanten in 'Ik kies bewust'-logo.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet nieuwe logo, dat een garantie is voor minimaal gebruik van bestrijdingsmiddelen, zou volgens het Voedingscentrum de indruk wekken dat kasproducten met het nieuwe logo beter zijn dan andere groente. Maar alle kasgroenten zijn goed.
Het logo geeft volgens Het Voedingscentrum het een verkeerd signaal af, omdat alle groente en fruit die voldoen aan de wettelijke norm veilig en gezond zijn. Volgens het centrum is er niet voor niets een wettelijke norm van de hoeveelheid bestrijdingsmiddel die een product bij normale consumptie maximaal mag bevatten.
Die wettelijke normen laten volgens Milieu Defensie toe dat er kankerverwekkende stoffen op landbouwproducten terecht komen.
Milieu Defensie dat bestaat dankzij de steun van donateurs en De Postcodeloterij, is een van de participanten in het 'weetwatjeeet.nl'-logo.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid