Overslaan en naar de inhoud gaan

Vernieuwd Lotto roept op om lot niet te laten liggen

De loterij komt met een aangescherpte positionering, nieuw uiterlijk en campagne.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het spel wordt eenvoudiger om te spelen en je kan het vaker winnen, zo claimt Lotto. In de campagne roept Lotto deelnemers daarom op hun lot niet te laten liggen.

Als je niet speelt, kun je ook niet winnen


Marketingmanager Michael Kastelijns: “We hebben grote plannen om Lotto te laten groeien. Daarvoor was het van belang om aan meerdere knoppen tegelijk te draaien. Dat hebben we in nauw overleg gedaan met de spelers van Lotto zelf. Vanuit daar ontstond een
aangescherpte positionering en sturend idee voor het merk.’

: “We hebben grote plannen om Lotto te laten groeien. Daarvoor was het van belang om aan meerdere knoppen tegelijk te draaien. Dat hebben we in nauw overleg gedaan met de spelers van Lotto zelf. Vanuit daar ontstond een


aangescherpte positionering en sturend idee voor het merk.’

aangescherpte positionering en sturend idee voor het merk.’

Strateeg Gijs de Bruijn van Selmore: ‘Het is een mooi voorbeeld hoe een Guiding Idea kan werken op alle lagen van het merk. Het begon eigenlijk met het inzicht dat Lotto het leukste spel onder de kansspelen is. Bij Lotto gaat het niet alleen om winnen, maar ook om de lol van het spelen. Vanuit het inzicht ‘als je niet speelt, kun je ook niet winnen’ kwamen we op de gedachte van ‘Laat je lot niet liggen’. Die was vrijwel direct de basis voor alles wat we doen. Deze regel gaat enerzijds over voluit leven en anderzijds over speel- en winplezier.’

Campagne


Radio, digital, social en retail spelen een cruciale rol met campagnes gericht op de wekelijkse Lotto-trekking van zaterdag. Maar ook de trekkingscommunicatie zelf is aangepakt, de loten zijn versimpeld en de site ziet er anders uit. 

Radio, digital, social en retail spelen een cruciale rol met campagnes gericht op de wekelijkse Lotto-trekking van zaterdag. Maar ook de trekkingscommunicatie zelf is aangepakt, de loten zijn versimpeld en de site ziet er anders uit. 

Tv, print en outdoor zorgen voor het brede bereik bij zowel de bestaande als de nieuwe Lotto-spelers. De campagne start vandaag met een serie films die laat zien hoe gewone Lotto winnaars hun lot niet laten liggen. 

De eerste trekking van het nieuwe spel is komende zaterdag.

Creditlijst
Creatieve directie : Diederick Hillenius, Poppe van Pelt, Jakko Achterberg, Niels Westra
Concept : Diederick Hillenius, Poppe van Pelt, Jakko Achterberg, Niels Westra
Copywriter : Poppe van Pelt, Niels Westra
Artdirector : Diederick Hillenius, Jakko Achterberg, Louk Derks
RTV Producer : Hanneke Kampschreur, Kitty Slagter
Account : Anja Froeling, Tom Stoffels, Sanne Willems
Strategie : Gijs de Bruijn
Klant verantwoordelijk : Michael Kastelijns, Saskia Baartman
Productiemaatschappij : Hobby Film
Regisseur : Magnus Renfors
DOP : Eugenio Galli
Producer : Anna Bergstrom
Offline studio : MRTN
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee
Ankie Roos

Het zou fijn zijn als je thuis je gekochte lotje kan scannen en zo mobiel weer mee te spelen.
Het terug gaan naar de winkel.en bewaren van een kleiner lotje gebeurt nogal veel.
Zo kunnen de mensen.
Toch kopen...in de winkel.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in