Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Winstgevendheid Hearst en G+J moet omhoog om mee te kunnen blijven spelen’

CEO Luc van Os van Hearst Netherlands na overname G+J Media ook geïnteresseerd in titel Runner’s World.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Luc van Os zegt dat in een interview dat later deze week in Adformatie verschijnt.

Hearst maakte twee weken geleden de overname van G+J Media (onder meer Glamour, JAN, National Geographic, Quest en Vogue) bekend.

De samenvoeging tot één uitgeefhuis onder de naam Hearst Netherlands moet al snel een feit zijn. Volgens Van Os heeft  Amerikaans moederconcern Hearst ‘echt de wil’ om te investeren. ‘Dat gebeurt in IT, software en extra mensen. Het personeel van G+J gaat mee, waardoor we op zo’n 300 fte uitkomen.’ 

related partner content for mobile comes here

Efficiencyslag


193c19a.jpg
193c19a.jpg

Maar natuurlijk ontstaan er bij de samenvoeging dubbelfuncties. ‘Ik ga niet onder stoelen of banken steken dat we daar naar gaan kijken. De bedoeling van de deal is ook om een efficiencyslag te maken. Je kunt daarmee een eenmalig voordeel behalen. Ik denk dat je de winstgevendheid van beide bedrijven zo op een beter niveau krijgt. Dat is noodzakelijk om het bedrijf klaar te maken voor de toekomst. Daarvoor zou je winst 8 tot 10 procent moeten zijn. En op dat niveau zitten we nu niet.’ 



De gezamenlijke omzet is overigens 50 miljoen euro.

De gezamenlijke omzet is overigens 50 miljoen euro.

Herschikking


Het is de bedoeling alle (magazine)merken te behouden. ‘Maar er komt een herschikking in wat er naar print gaat en naar digitaal. We moeten ook de ogen niet sluiten voor het feit dat de printmarkt krimpt. Dan kun je al je geld en investeringen in print steken, maar dan kom je op een gegeven moment in een situatie dat je alleen maar met kostenreducties bezig bent. Dan heb je geen ruimte om te investeren.’

Het is de bedoeling alle (magazine)merken te behouden. ‘Maar er komt een herschikking in wat er naar print gaat en naar digitaal. We moeten ook de ogen niet sluiten voor het feit dat de printmarkt krimpt. Dan kun je al je geld en investeringen in print steken, maar dan kom je op een gegeven moment in een situatie dat je alleen maar met kostenreducties bezig bent. Dan heb je geen ruimte om te investeren.’

Runner’s World


Hearst maakte onlangs ook de overname van de New Yorkse uitgever Rodale bekend. Het uitgeefconcern had al een joint-venture met Rodale en op die manier kwamen Men’s Health en Women’s Health al eerder onder de vlag van Hearst Netherlands. 

Hearst maakte onlangs ook de overname van de New Yorkse uitgever Rodale bekend. Het uitgeefconcern had al een joint-venture met Rodale en op die manier kwamen Men’s Health en Women’s Health al eerder onder de vlag van Hearst Netherlands. 

Rodale geeft wereldwijd ook Runner’s World uit, een titel die momenteel in Nederland door WPG Media wordt uitgegeven. Van Os ziet Runner’s World als een mooie toevoeging aan het portfolio. ‘Ik wil Runner’s World er graag bij hebben, maar natuurlijk respecteren we het contract met WPG.’

Het hele interview is te lezen in Adformatie #17 die komende vrijdag verschijnt

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in