Twee klanten van Kobalt in pitch


Eneco zit acht jaar bij Kobalt. Manager marketingcommunicatie Erik van Engelen: ‘We zijn tevreden over wat Kobalt tot nu toe voor ons heeft gedaan, maar we willen goed kijken naar het mediabudget
en wat we daarvoor krijgen.’ Kobalt komt wel op de longlist. De shortlist die daaruit volgt, moet binnen enkele weken bekend zijn. Eneco koos onlangs al een nieuw reclamebureau: FHV BBDO. Van Engelen: ‘Het mediabureau hoeft niet per se een Omnicom-bureau te zijn.’ De bruto mediabestedingen van Eneco in 2009 bedroegen ruim 14 miljoen euro.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok Mars Nederland is al lang klant bij Kobalt. Woordvoerder Maarten van den Broek laat weten dat ook Mars niet ontevreden is, maar het beleid schrijft voor dat er iedere drie tot vijf jaar wordt gepitcht. Naast Kobalt dingen vier bureaus mee naar het account. Van den Broek verwacht medio november een beslissing. Het Mars-account is bruto 35 à 40 miljoen euro waard, meldt Van den Broek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid