Vernieuwde merkidentiteit Freo


Freo, handelsnaam van De Lage Landen, wil zo inspelen op de tijdgeest na de crisis waarin het voor financieel dienstverleners steeds belangrijker wordt om duidelijk aan te geven waar ze voor staan. Met de nieuwe focus wil Freo het begrip ‘lenen’ een nieuwe invulling geven. Pay-off is 'Freo, gewoon over lenen'.
Milko Wijckmans, directeur De Lage Landen Consumer Finance: 'Door verschuivingen in de leenmarkt heeft het imago van de leenbranche een flinke klap gekregen. Begrijpelijk maar jammer, want lenen is al zo oud als de mensheid en eigenlijk de gewoonste zaak van de wereld. Bedrijven lenen om te groeien, mensen om te studeren of een huis te kopen. Zolang je er maar verantwoord mee omgaat is er geen probleem. En dat willen we benadrukken. Freo vindt lenen de gewoonste zaak van de wereld, daarom moet het ook niet onnodig moeilijk gemaakt worden voor klanten die een lening probleemloos kunnen dragen.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe nieuwe merkwaarden werden na klantonderzoek uitgewerkt in een aantal richtlijnen. Zo is er sprake van strikte normen rondom het maximaal verantwoorde leenbedrag, kan de klant zelf gemakkelijk inzicht verkrijgen in de mogelijkheden en worden klanten altijd terzijde gestaan mochten zich problemen voordoen bij het afbetalen. Tegelijkertijd hecht Freo waarde aan duidelijk en op maat gesneden advies aan haar klanten.
Bij het nieuwe Freo hoort een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe website. Ook zal de consument Freo vaker gaan tegenkomen op het internet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid