Overslaan en naar de inhoud gaan

Toepassingen van word of mouth

Twee voorbeelden van manieren om mond-tot-mondmarketing te bedrijven: Procter & Gamble’s Vocalpoint en de marketingstrategie van USA…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Procter & Gamble startte een mond-tot-mondmarketingprogramma om de eigen producten en die van derden te verkopen, Vocalpoint genaamd. Via internetbanners zijn 600.000 moeders tussen 28 en 45 jaar, met een groot sociaal netwerk geworven.

related partner content for mobile comes here

De Vocalpoint-moeders spreken gemiddeld 25 tot 30 vrouwen per dag, tegen gemiddelde moeders vijf, praten met hen over P&G-producten en delen kortingsbonnen uit. Als tegenprestatie ontvangen ze productmonsters én krijgen ze de mogelijkheid hun mening met P&G te delen. Het programma is succesvol, maar er is ook ethische kritiek: P&G laat het aan de moeders over of de banden met P&G worden onthuld of niet (bron: Business Week).

Een ander bedrijf dat (onder andere) mond-tot-mondmarketing inzet in hun marketingstrategie is USA Worldwide Insurance. Don Peppers, CRM- en klantenwaardegoeroe, is dit bedrijf goed bezig om klantenvertrouwen en langetermijntevredenheid met hun producten op te bouwen.Klanten van USA vertellen elkaar bijvoorbeeld hoe goed het bedrijf voor hen zorgt. En bel je het bedrijf en wil je meer verzekeringen kopen dan je nodig hebt, dan zullen ze je dat eerlijk afraden. De ‘kant van de klant kiezen’ bouwt klantvertrouwen op en is volgens Peppers veruit de nummer 1 indicator voor cross-sellingsucces (bron: Marketing News).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in