Overslaan en naar de inhoud gaan

Mond tot mond-reclame speelt grote rol, bij sommige producten en diensten

Het stimuleren van mond tot mond reclame is een trend in marketingland. Welke producten lenen zich hier nu goed voor? Research…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar liefst 73 procent van de ondervraagden zegt dat ze zich wel eens voor de aankoop van een product of dienst door anderen laten beïnvloeden. Nederlanders laten zich door vrienden en bekenden vooral graag adviseren over technisch geavanceerde producten als computers, een internetaansluiting of auto’s.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast zijn films en vakanties ook typisch producten waar we ons graag over laten informeren. Producenten van deze productsoorten kunnen die beïnvloeding van bekenden en vrienden commercieel ondersteunen. Ofwel, een duwtje in de juiste richting geven.

In onze maatschappij waarin consumeren een belangrijke plek inneemt, wordt veel gepraat over spullen kopen. 79 procent van de Nederlanders beweert dat ze wel eens anderen adviseert over producten. Nederland blijkt vele computerspecialisten, internetexperts maar ook muziekkenners te hebben. Nederlanders vertellen anderen ook graag over vakanties.

Bij wat voor soort producten laat u zich graag adviseren door vrienden, bekenden of collega’s?

  • 1.Computer 39%
  • 2. Internetaansluiting 30%
  • 3. Auto 27%
  • 4. Film 26%
  • 5. Vakantie 25%
  • 6. Camera 24,2%
  • 7. Computersoftware 23,7%
  • 8. Telecomproducten (mobiele telefoon/ provider) 20,3%
  • 9. Aansluiting digitale TV 18,5%
  • 10. Hypotheek 17,1%
  • 11. Weet niet/ geen mening 17,0%
  • 12. Etenswaren 15,2%
  • 13. Kleding 14,8%
  • 14. Muziek 12,7%
  • 15. TV 11,9%
  • 16. Video/ DVD 11,3%
  • 17. Verzekeringen 9,7%
  • 18. Tuinproducten 9,2%
  • 19. Drank 8,1%
  • 20. Cosmetica 7,3%
  • 21. Persoonlijke verzorging 7,2%
  • 22. Huis 6,8%
  • 23. Wasmiddelen 6,8%
  • 24. Wasmachine 6,5%
  • 25. Stereo 5,8%
  • 26. Medische producten 5,4%
  • 27. Toiletartikelen 5,0%
  • 28. Meubels 4,4%
  • 29. Koelkast 4,1%
  • 30. Leningen 3,8%
  • 31. Anders, namelijk 3,0%
  • 32. Horloge 1,4%

Over welke producten of diensten adviseert u wel eens vrienden, bekenden of collega's?

  • 1. Computer 47,3%
  • 2. Internetaansluiting 45,7%
  • 3. Computersoftware 36,6%
  • 4. Camera 32,2%
  • 5. Muziek 32,1%
  • 6. Vakantie 30,4%
  • 7. Film 29,2%
  • 8. Auto 27,2%
  • 9. Aansluiting digitale TV 24,6%
  • 10. Telecomproducten (mobiele telefoon/ provider) 24,1%
  • 11. Etenswaren 20,8%
  • 12. Video/ DVD 19,3%
  • 13. Kleding 18,5%
  • 14. Hypotheek 16,5%
  • 15. Drank 16,4%
  • 16. TV 15,7%
  • 17. Persoonlijke verzorging 13,6%
  • 18. Verzekeringen 12,9%
  • 19. Medische producten 12,8%
  • 20. Cosmetica 10,3%
  • 21. Wasmachine 9,2%
  • 22. Stereo 8,7%
  • 23. Toiletartikelen 8,1%
  • 24. Wasmiddelen 7,9%
  • 25. Tuinproducten 7,1%
  • 26. Huis 7,1%
  • 27. Meubels 7,0%
  • 28. Horloge 6,2%
  • 29. Koelkast 5,4%
  • 30. Overige 4,3%
  • 31. Leningen 3,8%
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in