Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander wil informatie over gezondheid

De Nederlander is het meest geïnteresseerd is in informatie over de gezondheid. Gepersonaliseerde reclameaanbiedingen hebben de interesse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek naar informatiebehoefte onder meer dan 2000 Belgen en Nederlanders uitgevoerd door Living Tomorrow en InSites Consulting. De belangrijkste conclusie van het onderzoek is dat 40 procent van de Belgen en Nederlanders zich overspoeld voelen door een overweldigende
hoeveelheid aan informatie.

related partner content for mobile comes here

Zowel de Belg als de Nederlander grijpt voor informatie als eerste naar het internet. Meer dan 80 procent zou een betrouwbaarheidsindicator over de informatiebron bij zoekresultaten van zoekmachines echter wel op prijs stellen. De krant komt op de tweede plaats. Hierbij geven 46 procent van de Nederlanders en 54 procent van de Belgen wel aan dat in de kranten die vandaag de dag in de handel verkrijgbaar zijn veel informatie staat die hen vrijwel niet interesseert.

De mobiele telefoon wordt in beide landen gezien als een nieuw informatiekanaal met potentieel. Wel noemt de helft van de ondervraagden informatie die via hun mobiele telefoon wordt aangereikt een inbreuk op de privacy. Voor vrijwel iedereen (90 procent) is alleen informatie die men zelf vooraf expliciet aanvroeg gewenst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in