Overslaan en naar de inhoud gaan

Zeven principes voor succesvolle innovaties

Bedrijven die het meest succesvol zijn met productinnovaties hanteren zeven principes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds de introductie in 1988 hebben veel bedrijven het Stage-Gate-proces gebruikt om nieuwe producten te bedenken, te ontwikkelen en te lanceren. Door gebruik, benchmarking en praktijkverbeteringen is de methode uitgegroeid tot de NexGen Stage-Gate, met zeven principes om lean, snel en winstgevend nieuwe producten te ontwikkelen. Bedrijven die de principes hanteren behalen superieure performanceresultaten, zo blijkt uit onderzoek.Om welke principes gaat het? Allereerst een klantenfocus: het ontwikkelen en leveren van nieuwe gedifferentieerde producten, die belangrijke klantenproblemen oplossen en de klant een aantrekkelijke waardepropositie bieden, is de belangrijkste driver voor innovatiesucces en winstgevendheid. Andere principes zijn uitvoerig voorwerk (onderzoek) vóór de ontwikkelingstart; spiraalvormige ontwikkeling, met loops van bouwen, testen, feedback, herzien; een holistische aanpak; metingen, accountability en continu leren/verbeteren; focus en effectief portfoliomanagement en; een slank, schaalbaar en aanpasbaar proces van idee tot lancering.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in