Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken commercial voor verantwoord alcoholgebruik

Heineken lanceerde deze week een reclamecampagne, die consumenten op moet roepen tot verantwoord alcoholgebruik.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heineken is naar eigen zeggen de eerste alcoholfabrikant in Nederland, die zelf campagne voert voor verantwoord alcoholgebruik. Tot dusver waarschuwde het bedrijf al op zijn website voor alcoholmisbruik, maar de onderneming wil de consument (inter-)actiever benaderen. Een woordvoerders volgens Trouw: “Met onze strategie willen we een actieve rol spelen binnen de alcoholdiscussie. Kritische burgers kunnen nogal eens lastig zijn en wij zijn als grootste bierproducent vaak een makkelijk slachtoffer."

related partner content for mobile comes here

De Heineken-commercial toont drie mensen die buiten op een terrasje zitten. Als een van hen een flesje bier omstoot, likt de hond die onder het tafeltje ligt het bier op. Vervolgens lijnt de blinde eigenaar zijn geleidehond aan, die door de genuttigde alcohol niet meer helemaal scherp is. De payp-off luidt ‘Weet goed wat alcohol met je doet’. Naast de commercial, komt de brouwer met een 'testcentrum' op internet. Hier kan de bezoeker onder meer de invloed van alcohol op het sociale gedrag en de motoriek van de proefpersoon achterhalen.

Het verschuiven van de verantwoordelijkheid van producent naar consument, staat in de campagne voorop. Een zet die volgt op de druk van Europese en nationale overheden op alcoholproducenten om de problematische alcoholconsumptie tegen te gaan. Minister Hoogervorst dreigde vorig jaar nog de alcoholreclame aan banden te leggen als de brouwers zelf geen actie zouden ondernemen. (Trouw)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in