Heineken commercial voor verantwoord alcoholgebruik


Heineken is naar eigen zeggen de eerste alcoholfabrikant in Nederland, die zelf campagne voert voor verantwoord alcoholgebruik. Tot dusver waarschuwde het bedrijf al op zijn website voor alcoholmisbruik, maar de onderneming wil de consument (inter-)actiever benaderen. Een woordvoerders volgens Trouw: “Met onze strategie willen we een actieve rol spelen binnen de alcoholdiscussie. Kritische burgers kunnen nogal eens lastig zijn en wij zijn als grootste bierproducent vaak een makkelijk slachtoffer."
De Heineken-commercial toont drie mensen die buiten op een terrasje zitten. Als een van hen een flesje bier omstoot, likt de hond die onder het tafeltje ligt het bier op. Vervolgens lijnt de blinde eigenaar zijn geleidehond aan, die door de genuttigde alcohol niet meer helemaal scherp is. De payp-off luidt ‘Weet goed wat alcohol met je doet’. Naast de commercial, komt de brouwer met een 'testcentrum' op internet. Hier kan de bezoeker onder meer de invloed van alcohol op het sociale gedrag en de motoriek van de proefpersoon achterhalen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet verschuiven van de verantwoordelijkheid van producent naar consument, staat in de campagne voorop. Een zet die volgt op de druk van Europese en nationale overheden op alcoholproducenten om de problematische alcoholconsumptie tegen te gaan. Minister Hoogervorst dreigde vorig jaar nog de alcoholreclame aan banden te leggen als de brouwers zelf geen actie zouden ondernemen. (Trouw)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid