Philips HD-flop
Met UPC ging het fout, maar ook met de Duitse betaalzender Premiere is de opzet niet geslaagd te noemen: een uitgebreide marketingovereenkomst voor het WK voetbal liep toch voor een flink deel spaak.
De grootste achilleshiel van ons, journalisten, is het gebrekkig geheugen. Ook in dit geval. Zo schreven we over een breed front over de marketingovereenkomst van Philips en Premiere, uitgedokterd voor het WK voetbal: een door Philips gesponsorde sportzender in HD, Philips HD-ontvangers via Premiere te koop en natuurlijk, daar ging het om, verkoop van HDTV's in de winkels.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuAfgelopen weken bleek al dat het met die tv's niet helemaal goed is gegaan. De echte doorbraak van HDTV is er niet gekomen dankzij het WK voetbal. Wel jammer, want het idee op zich van Philips om het kip-ei probleem van HDTV zo aan te pakken was niet helemaal dom. Het gaat immers al zoveel jaar verkeerd met HDTV.
Premiere in München maar eens gebeld. Premiere telt nu 30.000 HDTV-kijkers, noemt dat een succes, maar het is nog minder dan in Nederland @Home en Casema samen. Veel Philips-toestellen kunnen dat niet zijn geweest.
En uiteindelijk werkte de Philips decoder niet bij Premiere, evenmin als bij UPC. Die overigens stug blijft volhouden dat het goed liep met HDTV. Het werkte alleen niet, de rest ging goed.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid