Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips HD-flop

Met UPC ging het fout, maar ook met de Duitse betaalzender Premiere is de opzet niet geslaagd te noemen: een uitgebreide…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met UPC ging het fout, maar ook met de Duitse betaalzender is de opzet niet geslaagd te noemen: een uitgebreide marketingovereenkomst voor het WK voetbal liep toch voor een flink deel spaak.

related partner content for mobile comes here

De grootste achilleshiel van ons, journalisten, is het gebrekkig geheugen. Ook in dit geval. Zo schreven we over een breed front over , uitgedokterd voor het WK voetbal: een door Philips gesponsorde sportzender in HD, Philips HD-ontvangers via Premiere te koop en natuurlijk, daar ging het om, verkoop van HDTV's in de winkels.

Afgelopen weken bleek al dat het met die tv's niet helemaal goed is gegaan. De echte doorbraak van HDTV is er niet gekomen dankzij het WK voetbal. Wel jammer, want het idee op zich van Philips om het kip-ei probleem van HDTV zo aan te pakken was niet helemaal dom. Het gaat immers al zoveel jaar verkeerd met HDTV.

Premiere in München maar eens gebeld. Premiere telt nu 30.000 HDTV-kijkers, noemt dat een succes, maar het is nog minder dan in Nederland en Casema samen. Veel Philips-toestellen kunnen dat niet zijn geweest.

En uiteindelijk bij Premiere, evenmin als bij UPC. Die overigens stug blijft volhouden dat het goed liep met HDTV. Het werkte alleen niet, de rest ging goed.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in