Overslaan en naar de inhoud gaan

Imagocampagne voor zorgberoepen

Staatssecretaris Clémence Ross-Van Dorp verrichtte woensdag jl. de aftrap van de imagocampagne 'Trots op de Zorg' in het Woonzorgcentrum…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het personeelstekort in de verzorging en verpleging dreigt in 2025 op te lopen tot een half miljoen mensen en de demissionair staatssecretaris van Volksgezondheid en Welzijn maakt daar grote zorgen om, schreef het Nederlands Dagblad afgelopen woensdag. Ondertussen neemt de animo voor een opleiding in de zorg af. Vandaar initieerde het ministerie van VWS deze campagne. Zes jaar geleden mislukte volgens de krant een campagne om meer personeel voor de zorg te werven.

related partner content for mobile comes here

Met het startschot van deze campagne vertrok de bus van ‘Zusters on Tour’, één van de deelprojecten van de campagne. Het doel van de campagne is tweeledig. Allereerst moet de campagne aantrekkelijkheid van het beroep van zorgverlener vergroten. Het is de bedoeling zorgverleners bewust te maken van de aspecten van het werk waar ze trots op (mogen) zijn, de aanwezige trots te versterken en zorgverleners te helpen dit uit te dragen. Daarnaast wordt met de campagne beoogd dat bij de Nederlandse bevolking een meer realistisch beeld van werken in de ouderenzorg ontstaat.

De campagne wordt uitgevoerd door de AVVV, Sting, de Landelijke Beroepsvereniging Verzorging, NMVV, het Nationaal Museum Verpleging en Verzorging en brancheorganisatie Actiz (tot 1 juli Arcares). De campagne bestaat uit zeven deelprojecten en wordt tot eind 2007 gevoerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in