Imagocampagne voor zorgberoepen


Het personeelstekort in de verzorging en verpleging dreigt in 2025 op te lopen tot een half miljoen mensen en de demissionair staatssecretaris van Volksgezondheid en Welzijn maakt daar grote zorgen om, schreef het Nederlands Dagblad afgelopen woensdag. Ondertussen neemt de animo voor een opleiding in de zorg af. Vandaar initieerde het ministerie van VWS deze campagne. Zes jaar geleden mislukte volgens de krant een campagne om meer personeel voor de zorg te werven.
Met het startschot van deze campagne vertrok de bus van ‘Zusters on Tour’, één van de deelprojecten van de campagne. Het doel van de campagne is tweeledig. Allereerst moet de campagne aantrekkelijkheid van het beroep van zorgverlener vergroten. Het is de bedoeling zorgverleners bewust te maken van de aspecten van het werk waar ze trots op (mogen) zijn, de aanwezige trots te versterken en zorgverleners te helpen dit uit te dragen. Daarnaast wordt met de campagne beoogd dat bij de Nederlandse bevolking een meer realistisch beeld van werken in de ouderenzorg ontstaat.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne wordt uitgevoerd door de AVVV, Sting, de Landelijke Beroepsvereniging Verzorging, NMVV, het Nationaal Museum Verpleging en Verzorging en brancheorganisatie Actiz (tot 1 juli Arcares). De campagne bestaat uit zeven deelprojecten en wordt tot eind 2007 gevoerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid