Overslaan en naar de inhoud gaan

Veilig wonen in 3D

Deze online campagne voor een droog verzekeringsproduct pakt heel goed uit: reclamebureau Fallon maakte voor de Amerikaanse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze voor een droog verzekeringsproduct pakt heel goed uit: reclamebureau maakte voor de Amerikaanse verzekeringsmaatsschappij een microsite waar huiseigenaren op een interactieve manier kunnen checken of ze wel veilig wonen.

related partner content for mobile comes here

Het bureau heeft een zeer mooie en realistische 3D omgeving gemaakt met daarin 3 soorten huizen die passen bij 3 leefwijzes; de starters, het gezin en een ouder echtpaar dat een eigen bedrijfje begint.

Leuk detail: men heeft gebruik gemaakt van echte acteurs, ze laten optreden voor een groen scherm en de personen vervolgens in de 3D-omgeving geplaatst.

Spelenderwijs leer je over veiligheidsaspecten in en rond het huis; de makers hebben een behoorlijke hoeveelheid informatie in de site weten te stoppen, maar geven deze info goed gedoseerd. (via ). De uitkomsten waren toch wel verrassend; ik dacht dat ik wel wist waar je een rookmelder moest plaatsen, niet dus. En de gevaren van kaarsen zijn al helemaal niet bij me bekend.

Ik vraag me echter wel af of dit soort sites direct bijdraagt aan de omzet van Travelers. Zo is er geen follow-up: ik krijg bijvoorbeeld geen aanbieding als ik wegklik, en er wordt al helemaal niet gevraagd om m'n gegevens.

Wellicht is dat ook niet de bedoeling van deze game, en wil Travelers juist uitdragen dat de verzekeringsmaatschappij geeft om de veiligheid van de klant, zonder daar direct een slaatje uit te willen slaan. Of zien ze aan m'n adres dat ik toch niet tot de doelgroep behoor.

Maar dan nog, er is zelfs geen mogelijkheid om de site door te sturen naar vrienden, terwijl deze site zich uitstekend leent voor een virale actie. Gemiste kans!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in