Overleven voor marketeers
Marketing zoals we dat kennen uit de jaren tachtig en negentig is passé. De versplintering van de mediabranche, de verzadiging die in veel marktsectoren optreedt en de opkomst van de superkritische, veeleisende consument hebben ervoor gezorgd dat de klassieke massacommunicatie zijn werking heeft verloren.
Marketing is een kunst geworden, zegt Horx, en consumenten zijn ‘prosumenten’ geworden: klanten die zich geen knollen voor citroenen laten verkopen en die eerlijkheid en authenticiteit eisen. Alles wat maar zweemt naar middelmaat valt door de mand, dus ‘onderscheiden’ - en radicaal innoveren - is het motto.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaAlleen bedrijven die dat begrijpen en in praktijk brengen, zullen overleven. Dat ze daarvoor niet per se iets totaal nieuws op de markt hoeven te brengen, bewijzen firma’s als Bluejet, dat goedkope vliegtickets combineert met comfort en klasse, en modeketen Zara, die betaalbare kleren verkoopt met een hoge designfactor.
Bron: Absatzwirtschaft. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid