Overslaan en naar de inhoud gaan

Boekenweek bereikt nauwelijks jongeren

Uit onderzoek van MarketResponse blijkt dat de Boekenweek (dit jaar van 15 t/m 25 maart) met name onder jongeren onbekend is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Boekenweek is vooral populair onder hoogopgeleiden en onder alleenstaanden. De keuze van titels die tijdens de Boekenweek worden aangeschaft, vindt vaak pas in de winkel plaats.

related partner content for mobile comes here

Krap een derde van alle respondenten is bekend met de Boekenweek. Vooral binnen de jongste leeftijdsgroep (18-29 jaar) is de Boekenweek relatief onbekend. Bijna 1 op de 10 respondenten is stellig van plan om tijdens de Boekenweek een boek te kopen, 28 procent twijfelt.

In veruit de meeste gevallen vindt de daadwerkelijke keuze van een titel in de winkel plaats; slechts 20 procent van degenen die (misschien) een boek gaan kopen tijdens de Boekenweek, weet een titel te noemen.

Ruim 1 op de 10 respondenten zou de Boekenweek missen als deze zou worden afgeschaft.

Uit het onderzoek van MarketResponse blijkt verder dat 17 procent wel eens een boek heeft beluisterd (met name personen jonger dan 40 jaar).

Of de groei van luisterboeken nog sterk gaat doorzetten, is echter zeer de vraag: de intentie om (vaker) boeken te beluisteren is met 14 procent niet bijzonder hoog, concludeert MarketResponse.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in