Overslaan en naar de inhoud gaan

Waar is de doelgroep gebleven?

De klassieke doelgroep heeft zijn langste tijd gehad. In plaats van inkomen, sekse en leeftijd spelen zaken als levensstijl en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor marketeers wordt het er niet gemakkelijker op. Waar consumenten vroeger snel waren onder te brengen in duidelijke en afgebakende categorieën, is het nu veel ingewikkelder om op basis van ‘harde’ gegevens over de doelgroepen te werken.

related partner content for mobile comes here

Want hoe zet je een begrip als ‘gemoedstoestand’ om in een adressenlijst die niet al te veel strooiverlies oplevert? Dat kan eigenlijk alleen maar als je beschikt over een solide, eigen klantendatabase. Daar komt nog bij dat de consument dankzij de lawine aan reclame die dagelijks over hem wordt uitgestort een flinke dosis scepsis heeft opgebouwd tegen welke campagne dan ook.

Conclusie? Terug naar de vragen uit les 1 van het marketinghandboek: Wat is mijn USP? Waarmee onderscheidt mijn product zich van alle andere? Wat wil ik eigenlijk meedelen? En pas als die vragen zijn beantwoord, besluiten tot welke doelgroep je je gaat richten, en hoe je zoveel mogelijk kennis over die doelgroep kunt verzamelen.

Bron: Direkt Marketing. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in