Waar is de doelgroep gebleven?
Voor marketeers wordt het er niet gemakkelijker op. Waar consumenten vroeger snel waren onder te brengen in duidelijke en afgebakende categorieën, is het nu veel ingewikkelder om op basis van ‘harde’ gegevens over de doelgroepen te werken.
Want hoe zet je een begrip als ‘gemoedstoestand’ om in een adressenlijst die niet al te veel strooiverlies oplevert? Dat kan eigenlijk alleen maar als je beschikt over een solide, eigen klantendatabase. Daar komt nog bij dat de consument dankzij de lawine aan reclame die dagelijks over hem wordt uitgestort een flinke dosis scepsis heeft opgebouwd tegen welke campagne dan ook.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaConclusie? Terug naar de vragen uit les 1 van het marketinghandboek: Wat is mijn USP? Waarmee onderscheidt mijn product zich van alle andere? Wat wil ik eigenlijk meedelen? En pas als die vragen zijn beantwoord, besluiten tot welke doelgroep je je gaat richten, en hoe je zoveel mogelijk kennis over die doelgroep kunt verzamelen.
Bron: Direkt Marketing. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid