Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Objectief alternatief voor Single Top 100’

Into The Tune beweert met een objectief alternatief voor de single top 100 te komen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Artiesten blijken een plek in de single top 100 (gebaseerd op verkoopcijfers en downloads)  te kunnen kopen, zo bleek uit het tv-programma Rambam gisteren. 

related partner content for mobile comes here

Onder andere Erik de Zwart, voorzitter van Stichting Nederlandse Top 40

(Nieuw is de manipulatie echter niet, meldt vandaag terecht.)

Het digitale communicatiebureau We Cross komt naar eigen zeggen met een objectieve top100- lijst De top 100 van Into The Tune is gebaseerd op de muziek waar mensen online naar luisteren en (virtueel) over praten.

Big data

Hierbij wordt gebruik gemaakt van de API’s van online diensten als YouTube, Soundcloud, LastFM, Songkick, Facebook, Twitter en muziekblogs en sites. In totaal gebruikt Into The Tune ruim 40 miljoen online gegevens om dagelijks tot een nieuwe top 100 te komen.

Into The Tune meet realtime van ruim 4.000 Nederlandse artiesten de reputatie en populariteit van hun muziek op internet.

‘Omdat Into The Tune ook bijhoudt wanneer muziek naar het grote publiek is doorgebroken, bestaat de top 100 alleen uit de populairste nieuwe muziek van vandaag. Bij Into The Tune luister je dus niet naar de hits van radio en TV, maar ontdek je de muziek van morgen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in