Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike & Starbucks beste Instagrammers

Volgens Forbes laten Nike en Starbucks alle retailconcurrentie achter zich op dit sociaal medium.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Frans onderzoeksbureau Nitrogram zette de best presterende merken op een rij.

related partner content for mobile comes here

Het sportmerk loopt voor op de koffieketen:
heeft 3.452.109 volgers en zo’n 22.274.489 berichten met de hashtag zijn op Instagram te vinden.

2.063.755 volgers en en 9.320.026 starbuckshashtags.

Nike

Thibaut Davoult  Nitrogram is van mening dat dit komt omdat beide merken goed weten hoe Instagram werkt en hoe de consumenten het gebruiken. Op het officiële account en afgeleide accounts als en , zie je foto’s die perfect bij Instagram passen: mooie landschappen, foto’s van mensen die het Nike-product in de juiste context plaatsen, aldus Davoult tegen . Geen foto’s van Nikeschoenen tegen een lege achtergrond. Dat past volgens hem beter bij Pinterest.

Instagramgebruikers zijn overwegend jong (tussen 18 en 29 jaar) en vaak vermogend, onderzocht Pew Research. Logisch daarom dat deze mensen graag hun dure Nikeschoenen aan hun sociale netwerk willen laten zien.

Wellicht de meest succesvolle Instagramcampagne is Nike’s PhotoID, zegt Davoult. Consumenten konden zelf online hun schoen ontwerpen en een Instagramfoto gebruiken om de schoen te laten zien.

De campagne was zichtbaar, mede vanwege slim geplaatste social sharing-knoppen. Fans konden gemakkelijk het resultaat van hun laatste creatie met hun vrienden te delen op bijna elk sociaal netwerk, wat ze ook deden.

Starbucks

Starbucks&; Instagram succes heeft veel te maken met Starbucks’ gewoonte om foto’s van fans te vinden en opnieuw te delen. Forbes noemt het voorbeeld van afgelopen december, toen het merk een Instagramgebruiker vroeg of het diens foto van de klassieke rode holidays-beker naast een kerstboom als coverbeeld voor Facebook mocht gebruiken. Wat mocht.

Starbucks begrijpt ook het kunstzinnige dat de gebruikers van de app vaak gebruiken, en modelleert zijn foto’s naar foto’s van populaire Instagrammers.

Een ander goed voorbeeld is volgens Davoult Starbucks’ aandacht voor het werk van de fans. uit Nieuw-Zeeland postte een mooie foto van een . Ze heeft ruim 900.000 volgers en enkelen van hen vroegen aan Starbucks of het die foto ook wilde delen. Toen Starbucks dat deed, verdiende het veel goodwill.

De 10 merken die het het beste doen op Instagram volgens Nitrogram  

.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in