Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwartaalomzet Philips groeit iets

Bovendien maakt Philips een forse winst in plaats van een zwaar verlies vorig jaar. Toch is het voorzichtig.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philips blijft voorzichtig over de ontwikkeling van de wereldeconomie. En dat is ondanks sterk verbeterde financiële resultaten. De omzet in het vierde kwartaal steeg een fractie ten opzichte van vorig jaar: 6,8 miljard euro. De nettowinst kwam uit op 412 miljoen euro. Een jaar eerder leed Philips nog een verlies van 420 miljoen euro. Dat was onder andere het gevolg van een fikse kartelboete van de Europese Commissie. Philips maakte het afgelopen kwartaal ook minder reorganisatiekosten dan in het vierde kwartaal van 2012.

related partner content for mobile comes here

Over heel 2013 daalde de omzet licht tot 23,3 miljard euro. De nettowinst bedroeg 1,17 miljard euro, na een verlies van 30 miljoen euro in 2012.

Toch stelt Philips zich voorzichtig op. Bij de presentatie van de vierdekwartaalcijfers dinsdag liet het weten dat het ook dit jaar nog last denkt te blijven houden van economische onzekerheid en valutaschommelingen.

Het bedrijfsresultaat (ebita) voor eenmalige posten bedroeg 915 miljoen euro. Dat was een jaar eerder nog 765 miljoen euro. Alle bedrijfsonderdelen droegen volgens Philips bij aan de winstverbetering.

Voor de jaren 2014 tot en met 2016 mikt Philips opnieuw op een omzetgroei van 4 tot 6 procent. De winstmarge moet verder omhoog naar 11 tot 12 procent. Topman Van Houten zei dat dit jaar een &;bescheiden stap&; richting die nieuwe doelstellingen zal worden gezet.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in