Overslaan en naar de inhoud gaan

Bureaus tekenen nieuwe gedragscode IAB Taskforce Search

De 19 bedrijven die zijn aangesloten bij de IAB Taskforce Search hebben de vernieuwde Zoekmachine Marketing Gedragscode ondertekend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De laatste versie van de gedragscode dateerde uit 2009, was sterk verouderd en niet langer werkbaar.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe gedragscode moet zoekmachinemarketing verder professionaliseren en transparanter maken in Nederland. De code bestaat voor een belangrijk deel uit een informatieplicht naar adverteerders toe, zodat zij op basis van de juiste informatie de juiste keuzes kunnen maken.

De gedragscode dient onder meer als basis om duidelijkheid te scheppen over waar het intellectueel eigendom van campagnes ligt, om duidelijkheid te geven over de verplichtingen bij de overdracht van campagnes en om bureaus te verplichten om adverteerders correct te informeren, aldus het IAB.

Joris Toonders, voorzitter van de taskforce: &;De searchmarkt in Nederland blijft zich sterk ontwikkelen en professionalisering en transparantie is in het belang van ons allen. Bureaus zien dat en hebben zich de afgelopen jaren al verder geprofessionaliseerd. De markt is duidelijk volwassen geworden. Ik ben er trots op dat we unaniem achter deze gedragscode staan en daarmee weer een stap verder zetten in de professionalisering van de markt.&;

De bedrijven die de Gedragscode hebben ondertekend zijn: 2befound, DTG, eFocus, Internet Advantage, Indenty, Internet Effect, Mindshare, Orange Valley, Oogst, Onetomarket, Reprise Media, Sanoma Digital, SEOlab, StormMC, Traffic4u, Traffic Builders, Yonego, Zeo en Zigt Mediabureau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in