Overslaan en naar de inhoud gaan

Cocktails maken via the internet of things

Pernod Ricard heeft zijn Project Gutenberg gepresenteerd, ofwel: cocktails maken via the internet of things.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Project Gutenberg is een design-bibliotheek die bestaat een soort boeken, cassettes is een beter woord, met daarin een verzegelde fles sterke drank. Deze cassettes zijn verbonden met een online service platform. Er kan daardoor van alles worden bijgehouden en geleverd: van hoeveel drank er nog in de ‘boeken’ zit, of er automatisch bijbesteld moet worden tot een reeks van tutorials over mixologie (cocktailrecepten, gepersonaliseerde aanbiedingen, etc.) Met project Gutenberg wil Pernod de cocktailcultuur herschrijven en meer expertise toevoegen.

related partner content for mobile comes here

Groot potentieel

Het project is bedacht en ontwikkeld door de Breakthrough Innovation Group (BIG), een groep start-ups die zich richten op baanbrekende innovatie. ‘We zijn nog maar in een zeer vroeg stadium van het project, maar het potentieel van specifieke producten, diensten, gepersonaliseerde aanbiedingen en ervaringen is oneindig’, zegt Alain Dufosse, managing director van BIG . 

Organische omzetgroei

Project Gutenberg was een van de honderd innovaties die Pernod Ricard tijdens zijn tweede Innovation Day presenteerde, met als centrale thema ‘De Gezelligheid van de toekomst’. Innovatie is een centrale strategische focus van Pernod Ricard. Er zijn momenteel meer dan 350 projecten in ontwikkeling, en innovatie is goed voor bijna 25 procent van de organische omzetgroei.

Zie hier een video over Project Gutenberg van Pernod: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in