Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclameslagers: Dirk Kuijt dagdroomt met Donald Duck

WOENSDAG GEHAKTDAG - Dirk Kuijt is misschien wel hét boegbeeld van de meest misbruikte term van Nederland. Wanneer politici het hebben…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met hard werken en beperkte kwaliteiten heeft hij het namelijk opvallend ver geschopt. Van de zandkastelen in Katwijk tot een luxe villa in Istanbul, zijn geploeter heeft hem miljoenen opgeleverd. Genoeg om zelf je commerciële optredens te kunnen bepalen. Dirk deed dit en koos ervoor om zich in een illuster rijtje met en te plaatsen. Het resultaat is wat je van een acterende voetballer mag verwachten…

related partner content for mobile comes here

Deze gehaktlap begint met het idyllische Katwijk van anno 1989. Een jaar na Neerlands grootste voetbalsucces staan twee vriendjes aan een voordeur. Of Dirk mee mag voetballen. Normaal gesproken verwacht je Mr Duracell als eerste op het veld, maar ditmaal laat hij zich niet uit zijn dagdroom onttrekken. “Laat ze maar vast beginnen, ik kom zo”, zo citeert de blonde prof in spé. Verzonken in het vrolijkste weekblad van Nederland laat hij nog even de bal de boel…

24 jaar later doet een soortgelijke situatie zich voor. In de chaos van Istanbul rent een Nederlandse(?) teammanager door de catacomben van het . Dirk moet spelen, maar Dirk leest liever de Donald Duck. Wat volgt is een verleidelijke blik in de camera en een aanbieding: “Scoor nu een abonnement". De jeugdige voice-over heeft nóg een tweede boodschap in petto: “Geef je dromen de ruimte met Donald Duck Weekblad”.

De commercial is niet onaardig, maar verrast nooit. Het plot is even voorspelbaar als een passeerbeweging van Dirk zelf. Zonde, want bij de variant met Marijke Helwegen zat het venijn juist wel in de staart. Commercials met pratende voetballers zijn echter doorgaans geen succes en deze lap is daar gaan uitzondering op. De ongemakkelijkheid waarmee de volwassen Dirk Kuijt het weekblad vasthoudt verraadt dat het een vastbijtertje is. Een niet onverdienstelijke aanvaller die een tegenstander nodig heeft om zich aan vast te klampen. Een begenadigd acteur als zal hij nooit worden. Dat is ook niet erg hoor Dirk, maar droom hier alsjeblieft nooit verder over.

Wat ook vreemd is dat in het bijbehorende persbericht gerept wordt over de noodzaak aan "&;doorzettingsvermogen en discipline in deze hectische 21ste eeuw" en dat Dirk Kuijt daar een voorbeeld voor iedereen in is. Toch laat hij wat ons betreft zijn fans en teamgenoten aardig zitten hier. Niet bepaald het voorbeeld wat je aan kinderen wilt geven? 

Al met al een vluchtig verdiende schnabbel die we bij de start van het WK alweer vergeten zullen zijn. -vlees dus. Overigens is Donald zelf ook niet vies van optredens…

Slagersoordeel: Een opgedirkte Dürümschotel met scorende knoflooksaus

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in