Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn breidt Basic-lijn uit

Albert Heijn breidt het discount-merk AH Basic uit met 100 nieuwe artikelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De lijn bestaat nu uit vierhonderd artikelen, waaraan de komende maanden honderd nieuwe artikelen zullen worden toegevoegd.

Eerder uitten deskundigen nog hun twijfels over de strategie achter en het succes van AH Basic. Zo stelde Koen de Jong, managing partner van Private Label Conculting, dat het nieuwe discountmerk door de goede uitstraling en kwaliteit kannibaliseert op het eigen huismerk. Ook supermarktspecialist Gerard Rutte wees op het kannibaliserende karakter van het AH Basic.

In een reactie op de analyse van de experts, verklaarde AH dat &;de introductie van AH Basic deel uitmaakt van het voortdurende streven om boodschappen doen voordelig te houden voor onze klanten. Voor veel klanten is het leven duur geworden en wij willen graag dat onze klanten voordelig boodschappen bij ons kunnen doen. Daarom hebben we in september de schapprijzen verlaagd van meer dan 1000 A-merkproducten.’ Volgens Albert Heijn kenmerkt AH Basic zich door &;absolute discountprijzen&;.

Het bericht van de uitbreiding van het AH Basic-assortiment komt een paar weken nadat bekend werd dat Directeur Commercie Alfred Levi een zal gaan vervullen bij Alhold. Alhold sprak van een &;commerciële transformatie&; ten gevolge van de tegenvallende omzet en de te complexe vorm van Ahold als organisatie.

Met de uitbreiding van het AH Basic-assortiment lijkt Albert Heijn duidelijk het sinaal af te geven nog alle vertrouwen te hebben in het discountmerk.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in