Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel NPO sky high door Olympische Spelen

Het gemiddeld marktaandeel in week 6 van de publieke omroepen bedroeg 41,4 procent. Het Sven en Ireeneffect.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zijn kijkdichtheden die normaalgesproken alleen zijn weggelegd voor Boer zoekt vrouw: De 5 kilometerrit van Sven Kramer werd bekeken door 4,6 miljoen Nederlanders. De 3 kilometerzege van Ireen Wüst door 3,7 miljoen.

related partner content for mobile comes here

Klinkende cijfers die figureren in een top tien die overheerst wordt door Sotsji (zie rijtje onderaan). Het Nederlands hart blijkt zelfs sneller te kloppen van de vrije kür dames (kunstrijden op de schaats). Op dat onderdeel stemden 2,9 miljoen Nederlanders af. Net iets minder dan op de van de Spelen in Sotsji.

RTL en SBS
Het marktaandeel van RTL en SBS hebben – natuurlijk - te lijden van het Olympisch geweld. RTL behaalde toch nog een marktaandeel van 21,9 procent in week 6 (vorige week was dat nog 24,0 procent). SBS sloot af op 11,4 procent, een week eerder was dat nog 13,7 procent.

De gemiddelde kijktijd in week 6 bedroeg over de gehele dag 227 minuten.

Top-10 meest bekeken programma’s, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder (kijkers x 1.000)
1. 08-02-2014/Za/SCHAATSEN OS 5KM HEREN/Ned1/4.5528
2. 08-02-2014/Za/SCHAATSEN OS Nabeschouwing/Ned1/4.398
3. 08-02-2014/Za/SCHAATSEN OS Voorbeschouwing/Ned1/3.949
4. 09-02-2014/Zo/SCHAATSEN OS 3KM DAMES/Ned1/3.741
5. 09-02-2014/Zo/STUDIO SPORT EREDIVISIE/Ned1/3.509
6. 07-02-2014/Vr/OS OPENINGSCEREMONIE/Ned1/3.439
7. 09-02-2014/Zo/SCHAATSEN OS 5KM HEREN HULDIGING/Ned1/3.410
8. 07-02-2014/Vr/JOURNAAL 20 UUR/Ned1/3.389
9. 09-02-2014/Zo/KUNSTRIJDEN OS VRIJE KUR DAMES/Ned1/2.879
10. 09-02-2014/Zo/SOTSJI VANDAAG/Ned1/2.793

Bron: Stichting KijkOnderzoek, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in