Overslaan en naar de inhoud gaan

5 tips om Instagram in te zetten

Instagram wil graag meer merken op zijn sociaal medium.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het heeft daarom vijf tips voor merken die via foto’s en beelden interactie met consumenten willen op zijn gezet.

related partner content for mobile comes here

1 . Wees trouw aan je merk

Je beelden dienen een duidelijke stem en uitstraling te hebben. Wees trouw aan je merk in je uitingen, ze moeten wel bij je passen.

Goed voorbeeld volgens Instagram is lenzenvloeistofretailer . De beelden zijn nooit te overdreven, te gemaakt of te serieus. gebruikt trends op Instagram om de ‘eigenzinnige creativiteit’ van het merk te weerspiegelen.
 

2 . Deel ervaringen

Bied een kijk in de wereld/levensstijl die jouw merk mogelijk maakt door de ogen van de mensen die je producten en diensten gebruiken. Foto’s en video’s van consumenten gedeeld door cameramerk zorgen ervoor dat mensen zich afvragen van welke momenten zij foto’s zouden willen maken.


3 . Zie overal schoonheid

Laat zien hoe je bedrijf/merk naar de wereld kijkt en maak het betekenisvol voor mensen. laat hun technologie op een indrukwekkende manier zien zegt Instagram: de grote straalmotorfabrieken, afgelegen windmolenparken. De insteek is het op beeld vastleggen van de machines en zo de symmetrie en het imposante te laten zien.


4 . Zet aan tot actie

Begin een beweging rond je merk.  Of dat nu betekent dat je mensen aanzet tot het maken van foto’s tijdens het sporten (de -campagne van ), of om ​​lekkere yoghurtvariaties en -maaksels te maken en te laten zien, zoals deed met de op Instagram.


5 . Ken je doelgroep

Ontdek wat mensen nu zo leuk aan je merk vinden, en ga op zoek hoe je de verbeelding van nieuwe klanten op beeld kan vastleggen.  Voorbeeld is die de eenvoud van zijn fietsen, gewaardeerd door de liefhebbers, overbrengt in de foto’s.   gebruikt de fiets en de settings zo, dat alledaagse voorwerpen kunstwerkjes worden.

Facebook cfo David Ebersman (Facebook is sinds april 2012 eigenaar van Instagram) meldde eind januari dat het aantal Instagrammers in een jaar tijd is verdubbeld. In januari 2013 waren er wereldwijd 90 miljoen maandelijks actieve gebruikers.

Instagram heeft op dit moment in Nederland.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in