Overslaan en naar de inhoud gaan

Unicef: ‘Likes don’t save lives’

Unicef is bang voor ‘slacktivism’ – en voert daarom de Likes don’t save lives-campagne. Want wetenschappers stellen: als mensen een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten die een goed doel wel willen ‘liken’, zijn vaak niet bereid om vervolgens ook te doneren. Kennelijk vinden zij dan dat ze al genoeg hebben gedaan. Voor Unicef Canada reden voor de campagne ‘Likes don’t save lives’.

related partner content for mobile comes here

Slacktivism

Het fenomeen slacktivism wordt door onderzoekers gedefinieerd als de bereidheid van consumenten om tegen minimale kosten een sociaal-maatschappelijk doel aan te prijzen, waarbij zij niet meer bereid zijn om een wezenlijke inspanning te leveren om de veranderingen die dit goede doel nastreeft te realiseren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in