Unicef: ‘Likes don’t save lives’
Unicef is bang voor ‘slacktivism’ – en voert daarom de Likes don’t save lives-campagne. Want wetenschappers stellen: als mensen een…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Consumenten die een goed doel wel willen ‘liken’, zijn vaak niet bereid om vervolgens ook te doneren. Kennelijk vinden zij dan dat ze al genoeg hebben gedaan. Voor Unicef Canada reden voor de campagne ‘Likes don’t save lives’.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Slacktivism
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet fenomeen slacktivism wordt door onderzoekers Kristofferson, White en Peloza gedefinieerd als de bereidheid van consumenten om tegen minimale kosten een sociaal-maatschappelijk doel aan te prijzen, waarbij zij niet meer bereid zijn om een wezenlijke inspanning te leveren om de veranderingen die dit goede doel nastreeft te realiseren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid