Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse verzekeraars lopen achter op social media

Nederlandse verzekeraars lopen achter bij het inzetten van sociale media in vergelijking met andere bedrijven, banken en buitenlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is een conclusie uit naar social media in de verzekeringsbranche, op initiatief van ITDS Business Consultants. De interviews en metingen zijn in de eerste helft van 2011 gehouden bij 42 verzekeraars. Er wordt wel gepionierd, maar meestal defensief, want er is geen integrale strategie.

related partner content for mobile comes here

Scoort de Nederlandse bedrijfstop 67 procent op social media, van de verzekeraars is niet meer dan 33 procent actief op Facebook en 52 procent op Twitter. Het lage aantal fans en followers geeft aan dat er voor de consument weinig te zoeken is. Op een enkele uitzondering na biedt niemand op de verschillende platforms de consumenten iets inhoudelijks aan. Aegon is nog het verst.

De verzekeraars beseffen volgens de onderzoekers onvoldoende dat de online ontwikkelingen de wereld hebben veranderd en dat de klant de beslissende stem heeft gekregen. Dat betekent luisteren naar de klant en op basis daarvan producten en processen samenstellen of aanpassen. Buitenlandse verzekeraars geven volgens de onderzoekers het goede voorbeeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in