Nederlandse verzekeraars lopen achter op social media
Dat is een conclusie uit onderzoek naar social media in de verzekeringsbranche, op initiatief van ITDS Business Consultants. De interviews en metingen zijn in de eerste helft van 2011 gehouden bij 42 verzekeraars. Er wordt wel gepionierd, maar meestal defensief, want er is geen integrale strategie.
Scoort de Nederlandse bedrijfstop 67 procent op social media, van de verzekeraars is niet meer dan 33 procent actief op Facebook en 52 procent op Twitter. Het lage aantal fans en followers geeft aan dat er voor de consument weinig te zoeken is. Op een enkele uitzondering na biedt niemand op de verschillende platforms de consumenten iets inhoudelijks aan. Aegon is nog het verst.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe verzekeraars beseffen volgens de onderzoekers onvoldoende dat de online ontwikkelingen de wereld hebben veranderd en dat de klant de beslissende stem heeft gekregen. Dat betekent luisteren naar de klant en op basis daarvan producten en processen samenstellen of aanpassen. Buitenlandse verzekeraars geven volgens de onderzoekers het goede voorbeeld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid