Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace: Verzin een nieuw logo voor Nike of Adidas

Pimp het logo van Nike of Adidas op een creatieve manier en vraag zo aandacht voor de watervervuiling in China. Dat is het doel van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De milieuorganisatie daagt creatievelingen uit om de beeldmerken van de grote sportketens te gebruiken en te veranderen om ze op die manier uit te dagen over te gaan op een ‘100 procent schone kledingproductie’.

related partner content for mobile comes here

Uit het medio juli door Greenpeace gepubliceerde rapport blijkt dat grote sportmerken zoals Adidas en Nike zaken doen met Chinese textielfabrieken die hun giftige stoffen illegaal dumpen. Er wordt onder andere aangetoond hoe zij zaken doen met bedrijven die zeer giftige chemicaliën, zoals nonylphenol en PFOS, in het water lozen. Kleding produceren kan op een schone en verantwoorde manier, vindt de milieuorganisatie. Greenpeace daagt Nike en Adidas uit om hun productieproces op te schonen en kampioen te worden van een gifvrije toekomst.

Na acties wereldwijd, onder meer 14 juli jl. bij het Europese hoofdkantoor van Nike in Hilversum en een ‘mega-striptease’ voor diverse Nike stores, wordt ook de hulp ingeroepen van een breder publiek. Mensen kunnen via een van Greenpeace hun creatie inzenden. Uiteindelijk komt er een selectie van de meest mooie, originele of veelzeggende logo’s op een shortlist te staan waarop gestemd kan worden. Eind augustus wordt er een winnaar bekend gemaakt die zijn ontwerp geprint krijgt op posterformaat of op een T-shirt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in