Greenpeace: Verzin een nieuw logo voor Nike of Adidas
De milieuorganisatie daagt creatievelingen uit om de beeldmerken van de grote sportketens te gebruiken en te veranderen om ze op die manier uit te dagen over te gaan op een ‘100 procent schone kledingproductie’.
Uit het medio juli door Greenpeace gepubliceerde rapport Dirty Laundry blijkt dat grote sportmerken zoals Adidas en Nike zaken doen met Chinese textielfabrieken die hun giftige stoffen illegaal dumpen. Er wordt onder andere aangetoond hoe zij zaken doen met bedrijven die zeer giftige chemicaliën, zoals nonylphenol en PFOS, in het water lozen. Kleding produceren kan op een schone en verantwoorde manier, vindt de milieuorganisatie. Greenpeace daagt Nike en Adidas uit om hun productieproces op te schonen en kampioen te worden van een gifvrije toekomst.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisNa acties wereldwijd, onder meer 14 juli jl. bij het Europese hoofdkantoor van Nike in Hilversum en een ‘mega-striptease’ voor diverse Nike stores, wordt ook de hulp ingeroepen van een breder publiek. Mensen kunnen via een speciale website van Greenpeace hun creatie inzenden. Uiteindelijk komt er een selectie van de meest mooie, originele of veelzeggende logo’s op een shortlist te staan waarop gestemd kan worden. Eind augustus wordt er een winnaar bekend gemaakt die zijn ontwerp geprint krijgt op posterformaat of op een T-shirt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid