Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé tegenover Mars in de rechtbank

Nestlé en Mars voeren strijd over de schapruimte in Nederlandse tankstations. Ze stonden vrijdag tegenover elkaar in de rechtszaal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nestlé sleept Mars voor de rechter op beschuldiging van het afschermen van de markt voor chocoladerepen in Nederlandse tankstations door afspraken te maken over de beste schappositie in de shops. Tankstations kunnen extra vergoedingen krijgen als ze Mars-producten goed positioneren in hun winkel. Op zich is het voor producenten niet verboden om winkels te prikkelen om hun product aan de man te brengen, maar Nestlé stelt dat Mars met deze extra vergoedingen misbruik maakt van een economische machtspositie.

related partner content for mobile comes here

Mars heeft volgens Nestlé een marktaandeel van 67 pct op de markt van chocoladerepen in tankstations en de vergoedingen worden gebaseerd op de totale omzet. Concurrenten zouden niet tegen dit voordeel op kunnen boksen en dat is in strijd met de Mededingingswet, stelt Nestlé in de dagvaarding. Opvallend is dat de Zwitserse chocoladefabrikant geen klacht heeft ingediend bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa).

Bron: Het Financieele Dagblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in