Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch kiest Alfred als reclamebureau

Bierbrouwer Grolsch heeft gekozen voor Alfred na een pitch. Dit betekent dat na zeven jaar een einde komt aan de samenwerking met DDB.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grolsch zegt de keuze te hebben gemaakt na een uitgebreide marktverkenning. 'Alfred krijgt een belangrijke rol op het gebied van communicatiestrategie en creatie voor het Grolsch-merk in Nederland. Grolsch legt de focus de komende jaren op groei en ziet in Alfred hiervoor een sterke business partner. De no-nonsense cultuur van het bureau past goed bij de manier van werken die Grolsch voor ogen heeft. Daarnaast hebben het gepresenteerde werk, de ervaring van Alfred en de klik met het team de doorslag gegeven', zo wordt vermeld in het persbericht. De keuze zou zijn gegaan tussen Alfred en N=5, Bureau van het Jaar in 2011 en 2010.

related partner content for mobile comes here

Met de keuze voor Alfred is voor Grolsch een einde gekomen aan een jarenlange samenwerking met reclamebureau DDB. 'Ruim zeven jaar hebben we goed en intensief samengewerkt met DDB. Zij hebben de positie van het Grolsch-merk in de Nederlandse markt op een uitstekende manier gewaarborgd. Het is natuurlijk jammer om na zo’n lange en goede samenwerking afscheid te moeten nemen van een bureau, maar we vinden het tijd voor een nieuwe aanpak', aldus Jan Nales, marketing director bij Grolsch.

Grolsch koos in 2004 na een pitch voor DDB. Het bureau introduceerde de pay-offs 'Bier op z'n Grolsch' en 'Zo eigen als Grolsch'. Daarvoor wisselden PPGH/JWT en FHV BBDO elkaar af met de slogans 'Op een dag drink je geen bier meer, maar drink je Grolsch (PPGH), 'Komt tijd, komt Grolsch.' (FHV) en 'Je hebt bier en je hebt Grolsch' (PPGH).

Marcel van Wing, Algemeen Directeur van Alfred toont zich blij met de aanwinst: 'Laten we eerlijk zijn, Grolsch is een Nederlands icoon. Een machtig mooi merk en goed om daarvoor aan de slag te kunnen gaan.'

Werk van DDB voor Grolsch:
Plop

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Junkie XL en Moke

'Everlasting love'

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Historisch werk:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in