Grolsch kiest Alfred als reclamebureau
Grolsch zegt de keuze te hebben gemaakt na een uitgebreide marktverkenning. 'Alfred krijgt een belangrijke rol op het gebied van communicatiestrategie en creatie voor het Grolsch-merk in Nederland. Grolsch legt de focus de komende jaren op groei en ziet in Alfred hiervoor een sterke business partner. De no-nonsense cultuur van het bureau past goed bij de manier van werken die Grolsch voor ogen heeft. Daarnaast hebben het gepresenteerde werk, de ervaring van Alfred en de klik met het team de doorslag gegeven', zo wordt vermeld in het persbericht. De keuze zou zijn gegaan tussen Alfred en N=5, Bureau van het Jaar in 2011 en 2010.
Met de keuze voor Alfred is voor Grolsch een einde gekomen aan een jarenlange samenwerking met reclamebureau DDB. 'Ruim zeven jaar hebben we goed en intensief samengewerkt met DDB. Zij hebben de positie van het Grolsch-merk in de Nederlandse markt op een uitstekende manier gewaarborgd. Het is natuurlijk jammer om na zo’n lange en goede samenwerking afscheid te moeten nemen van een bureau, maar we vinden het tijd voor een nieuwe aanpak', aldus Jan Nales, marketing director bij Grolsch.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaGrolsch koos in 2004 na een pitch voor DDB. Het bureau introduceerde de pay-offs 'Bier op z'n Grolsch' en 'Zo eigen als Grolsch'. Daarvoor wisselden PPGH/JWT en FHV BBDO elkaar af met de slogans 'Op een dag drink je geen bier meer, maar drink je Grolsch (PPGH), 'Komt tijd, komt Grolsch.' (FHV) en 'Je hebt bier en je hebt Grolsch' (PPGH).
Marcel van Wing, Algemeen Directeur van Alfred toont zich blij met de aanwinst: 'Laten we eerlijk zijn, Grolsch is een Nederlands icoon. Een machtig mooi merk en goed om daarvoor aan de slag te kunnen gaan.'
Werk van DDB voor Grolsch:
Plop
Junkie XL en Moke
'Everlasting love'
Historisch werk:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid