BlowUp koopt steigerdoek concurrent Megamedium


Maxdec is eigenaar van Megamedium dat evenals BlowUp een exploitant is van steigerdoekreclame. Het voltallige personeel en de contracten voor de exploitatie van twintig locaties - waaronder die aan het Rokin in Amsterdam - verhuizen met onmiddellijke ingang naar BlowUp.
Maxdec trekt zich in Nederland volledig terug uit het grootformaat segment en zal zich concentreren op haar videoactiviteiten (Clipforce) en de productie van digitale media. Daarnaast blijft Maxdec actief in steigerdoekreclame met een dochterbedrijf in Argentinië.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaxdec-directeur Cedric Boterman toont zich tevreden over de verkoop. Door de crisis in de vastgoedwereld en de media was het volgens hem afgelopen jaar 'sleuren en trekken om de zaak draaiende te houden'. Het voornemen van de gemeente Amsterdam om vanaf april volgend jaar geen steigerdoekreclame meer toe te staan in Amsterdam Centrum heeft wat hem betrft geen rol heeft gespeeld bij de verkoop van Megamedium. 'In principe is het natuurlijk te bizar voor woorden: eerst alles toestaan en dan opeens kan er helemaal niets meer. Maar die politieke onzekerheid is inherent aan het medium. Daarbij speelt dit alleen in Amsterdam. In alle overige steden hebben we deze discussie niet.'
BlowUp is onderdeel van de Stroër Group, een Duitse onderneming met kantoren in twaalf Europse steden. Met BlowUp exploiteert de groep naar schatting driehonderd locaties, waarmee het naar eigen zeggen het grootste Europese netwerk is voor grootformaat posters.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid