Overslaan en naar de inhoud gaan

BlowUp koopt steigerdoek concurrent Megamedium

BlowUp Media heeft de grootformaat buitenreclame actviteiten overgenomen van de Maxdec Groep.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maxdec is eigenaar van dat evenals BlowUp een exploitant is van steigerdoekreclame. Het voltallige personeel en de contracten voor de exploitatie van twintig locaties - waaronder die aan het Rokin in Amsterdam - verhuizen met onmiddellijke ingang naar BlowUp.

related partner content for mobile comes here

Maxdec trekt zich in Nederland volledig terug uit het grootformaat segment en zal zich concentreren op haar videoactiviteiten (Clipforce) en de productie van digitale media. Daarnaast blijft Maxdec actief in steigerdoekreclame met een dochterbedrijf in Argentinië.

Maxdec-directeur Cedric Boterman toont zich tevreden over de verkoop. Door de crisis in de vastgoedwereld en de media was het volgens hem afgelopen jaar 'sleuren en trekken om de zaak draaiende te houden'. Het voornemen van de gemeente Amsterdam om vanaf april volgend jaar geen steigerdoekreclame meer toe te staan in Amsterdam Centrum heeft wat hem betrft geen rol heeft gespeeld bij de verkoop van Megamedium. 'In principe is het natuurlijk te bizar voor woorden: eerst alles toestaan en dan opeens kan er helemaal niets meer. Maar die politieke onzekerheid is inherent aan het medium. Daarbij speelt dit alleen in Amsterdam. In alle overige steden hebben we deze discussie niet.'

is onderdeel van de Stroër Group, een Duitse onderneming met kantoren in twaalf Europse steden. Met BlowUp exploiteert de groep naar schatting driehonderd locaties, waarmee het naar eigen zeggen het grootste Europese netwerk is voor grootformaat posters.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in