Overslaan en naar de inhoud gaan

Kruidvat wint Gouden Deurmat

Kruidvat heeft tijdens het achtste Nationaal Congres Ongeadresseerd Reclamedrukwerk de Gouden Deurmat 2003/2004 gekregen. Verder kwam naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de consument heeft Kruidvat momenteel de leukste folder. In een nek-aan-nek race versloeg de discount drogist winnaar van vorig jaar Blokker en Gamma.

related partner content for mobile comes here

Gamma was twee keer eerder genomineerd. Blokker was vorig jaar winnaar. Kruidvat had voor de derde keer in vier jaar de leukste folder. Alex Phaff die namens Kruidvat de prijs in ontvangst nam, stelde een andere opzet van de prijs voor. 'Als we de prijs vier keer winnen is dat de dood in de pot voor de Gouden Deurmat.' Een mogelijkheid is om er in plaats van een publieksprijs een creativiteitsprijs van te maken.

Het aantal folders dat de consument wekelijks in de bus ontvangt, is opgelopen tot bijna dertig, zo onderzocht bureau Veldkamp voor het Nationaal Congres Ongeadresseerd Reclamedrukwerk. In het onderzoeksjaar 2003/2004 ontving een doorsnee huishouden in Nederland iedere week gemiddeld 28,8 reclamefolders. Ten opzichte van het voorgaande jaar betekent dit een stijging van 11,2 procent. Na een periode van stagnatie wordt de stijgende lijn van vorig jaar stevig doorgezet. Nog nooit ontving de consument zo veel folders in de bus.

De stijging zou mede veroorzaakt kunnen worden door de stagnerende Nederlandse economie. Adverteerders verschuiven in een dergelijk klimaat het accent meer van thema naar actie.

Er wordt aan op de deurmat belande folders wekelijks een klein half uur besteed. In die tijd worden gemiddeld 10,4 folders daadwerkelijk gelezen of bekeken. Dit is een stijging van acht procent ten opzichte van een jaar eerder.

De meest geliefde folder is ook de meest gelezen folder. Met een reclamebereik van 73 procent prijkt de folder van Kruidvat bovenaan de toptien. Andere folders die veel worden gelezen, zijn die van Hema, Gamma, Trekpleister en Ikea. Ook in de toptien staan Marskramer, Karwei, Praxis, Lidl en V&D.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in