Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediaplanning voor hybride verbruikers

Of hij wil of niet: de mediaplanner zal zich moeten ontwikkelen tot communicatie-expert. Waar hij vroeger gewoon een zo groot mogelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De consument is mobieler dan ooit, wordt overspoeld door reclame-uitingen en informatie en wil als individu worden benaderd. Ziedaar de uitdaging waar mediaplanners zich voor geplaatst zien. Pay-tv en video-on-demand bieden totaal andere, lees: complexere mogelijkheden dan de klassieke televisie ooit deed. Internet heeft het verschijnsel interactieve communicatie definitief op de kaart gezet, en via ambient media, outdoor power en guerilla marketing kan de consument overal waar hij gaat worden benaderd. Die consument is trouwens niet meer zo makkelijk in een doelgroep te vatten, hij is een ‘hybride verbruiker’ geworden, die weinig consistent is in zijn koopgedrag en leeft volgens het principe ‘Think global, act local’. Wie uit deze ingewikkelde mix van factoren een succesvolle strategie wil destilleren moet van goeden huize komen. Geen wonder dus dat de werkvloer van steeds meer mediabureaus nog bijna uitsluitend wordt bevolkt door ervaren en hooggekwalificeerde accountteams die internationaal van wanten weten. Het tijdperk van het simpele handwerk is definitief voorbij.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in