Overslaan en naar de inhoud gaan

Online daten bij de Volkskrant

De Volkskrant biedt op zijn subsite Lekker Single voortaan ook online relatiebemiddeling aan. De krant werkt hiervoor samen met Parship,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de is een link naar de online diensten van Parship geplaatst. Een abonnement kost 149 euro per zes maanden, en de Volkskrant ontvangt een percentage per aangemelde single. De hoogte van dat percentage wordt niet bekend gamaakt, maar volgens Olaf van Schagen, country manager Nederland bij Parship, is het een behoorlijk percentage: "Voor Volkskrant is dit zeker een lucratieve samenwerking, de krant profiteert er zeker van, en deze samenwerking is voor een lange termijn."

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe initiatief wordt ondersteund met advertenties in de Volkskrant. Direct na de start, woensdag 5 mei, telde de krant al 10 aanmeldingen.

De subrubriek Lekker Single is inmiddels drie jaar online. De site wordt maandelijks bezocht door 100.000 geinteresseerden en is een eigen leven gaan leiden door onder andere de uitgifte van een boek, de organisatie van evenementen en het aanbieden van een digitaal platform voor discussie.
Pieter Kok, uitgever Volkskrant: "Aan Lekker Single ontbrak nog één ding, namelijk online een partner zoeken. Bezoekers van de Volkskrantsite en Lekker Single voelen er vaak niks voor om te zoeken op sites waar het draait om flirten en chatten. Ze willen op een gefundeerde manier een partner zoeken. En dat kan nu."

Parship is één van de grootste internationale online relatiebemiddelingsbureaus met meer dan 600.000 leden. In 2001 in Duitsland gestart, vervolgens uitgebreid naar Oostenrijk en Zwitserland. In december 2003 is in Nederland met Parship.nl, vanaf mei begint Parship in Italië. Parship werkt samen onder andere Carp en Chello. Het bureau is een dochteronderneming van de Duitse uitgeversgroep Holtzbrinck. In Nederland is Holtzbrinck tevens aandeelhouder van bol.com.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in