“Twintig nieuwe producten Reed Elsevier


Dat maakte topman Crispin Davis gisteren bekend. Uit concurrentieoverwegingen wil hij niet meer zeggen over de nieuwe producten. Verder meldde Davis dat het Nederlands-Britse concern het nieuwe jaar goed is begonnen. De resultaten tot nu toe zijn volgens eerder uitgesproken verwachtingen. De zwakke dollar blijft Reed Elsevier net als andere internationale bedrijven wel parten spelen. Vandaag komen de aandeelhouders van de Nederlandse holding bijeen.
Davis zegt in De Telegraaf dat hij niet meer hoeft te zeggen dat ‘de vakbladen over de bodem van de advertentiemarkt schuren’. Die tijd is voorbij, alle markten zijn weer in beweging gekomen. ‘De sectoren amusement en detailhandel vertonen lichte stijging, bouw en elektronica stabiliseren. Alleen de sector industrie blijft dalen’, aldus de topman.
Hij verwacht dat de advertentiemarkt pas tegen het einde van dit jaar voor het eerst over de volle breedte tekenen van herstel vertoont. ‘En dan zullen we in 2005 en 2006 echt groei gaan zien.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid